Τελετή Αποφοίτησης Γ΄ τάξης 2026 Α’ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης

Σε ατμόσφαιρα συγκίνησης και χαράς πραγματοποιήθηκε η τελετή αποφοίτησης των μαθητών και μαθητριών της Γ΄ τάξης του Α΄ Αρσακείου–Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης την Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026, στις 10.00 π.μ., στο Θέατρο των Αρσακείων–Τοσιτσείων Σχολείων, παρουσία του Συλλόγου Διδασκόντων και των γονέων και των συγγενών των μαθητών μας. 

Την εκδήλωση άνοιξαν με θερμούς χαιρετισμούς ο Διευθυντής του Α΄ Αρσακείου – Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης, κ. Μιχάλης Καπετανής, φιλόλογος, η Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, κ. Ασπασία Φλέσουρα, καθώς και ο Πρόεδρος του Δεκαπενταμελούς Μαθητικού Συμβουλίου, Χαρίλαος Κράλλης, οι οποίοι ευχήθηκαν στους αποφοίτους καλή πρόοδο και κάθε επιτυχία στη νέα εκπαιδευτική τους πορεία. 

Ακολούθησε μια νοσταλγική αναδρομή στις όμορφες στιγμές της τριετούς φοίτησης των μαθητών στο Γυμνάσιο. Λογοτεχνικά αποσπάσματα, μουσικές ερμηνείες, τραγούδια της χορωδίας, χορευτικό δρώμενο, βιντεοπροβολές από τη σχολική ζωή, τις εκπαιδευτικές επισκέψεις και τις ποικίλες δράσεις του σχολείου συνέθεσαν ένα ιδιαίτερα συγκινητικό πρόγραμμα, που επιμελήθηκαν εκπαιδευτικοί και μαθητές.  

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με χαιρετισμό του Διευθυντή του Α΄ Αρσακείου–Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης κ. Χρήστου Δευτεραίου, ενώ ακολούθησε η απονομή των απολυτηρίων τίτλων και των αναμνηστικών δώρων από τη Διεύθυνση του Σχολείου. 

Τον γενικό συντονισμό και την επιμέλεια της εκδήλωσης είχε η μαθηματικός και Υποδιευθύντρια του Σχολείου κ. Μ. Καραγεωργίου, μαθηματικός. Στην οργανωτική επιτροπή συμμετείχαν η καθηγήτρια Μουσικής κ. Φ. Αβρανά, ο θεολόγος κ. Λ. Ιατρόπουλος, η καθηγήτρια Καλλιτεχνικών κ. Κ. Πρεβενιού, που ήταν και η παρουσιάστρια της εκδήλωσης, η μαθηματικός κΑν. Αϊβάζογλου, η φιλόλογος και Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού κ. Ιω. Κούρτη, ο φιλόλογος κ. Γ. Κωνσταντακάκης, οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής κ. Ηρώ Πάζα και κ. Λ. Παπαναστασίου και η καθηγήτρια Αγγλικών κ. Μ. Στούπα, οι οποίοι συνεργάστηκαν δημιουργικά για την άρτια προετοιμασία και την επιτυχή διεξαγωγή της εκδήλωσης. Την πρόσκληση φιλοτέχνησε η μαθήτρια του Γ2 Χατζή Έλλη και τα σκηνικά της εκδήλωσης οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου υπό την καθοδήγηση και την επίβλεψη της κ. Κ. Πρεβενιού.  

Με τις θερμότερες ευχές μας αποχαιρετούμε τους αποφοίτους της Γ΄ τάξης και τους ευχόμαστε να πορεύονται στη ζωή με γνώση, υπευθυνότητα, ανθρωπιά και δημιουργικό πνεύμα. 

Ενημερωτική συνάντηση από το «Χαμόγελο του Παιδιού» για τους εκπαιδευτικούς των Αρσακείων–Τοσιτσείων Σχολείων Εκάλης

Την Πέμπτη 18 Ιουνίου 2026 πραγματοποιήθηκε στο Θέατρο των Αρσακείων–Τοσιτσείων Σχολείων Εκάλης ενημερωτική συνάντηση για τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων με θέμα την ψυχική ανθεκτικότητα, την προστασία τού εαυτού μας και την ψυχοκοινωνική υποστήριξη των μαθητών/τριών. Κεντρική ομιλήτρια της εκδήλωσης ήταν η ψυχολόγος κ. Ιωάννα Χαρδαλούπα, εκπρόσωπος τού οργανισμού «Το Χαμόγελο τού Παιδιού«. H κ. Χαρδαλούπα παρουσίασε το πολύπλευρο έργο του και ανέπτυξε ζητήματα που αφορούν την ασφάλεια, την ψυχική υγεία και την ευημερία των παιδιών και των εφήβων. Κατά τη διάρκεια τής ομιλίας έγινε αναφορά στις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μαθητές/τριες -και όχι μόνο-, στους τρόπους έγκαιρης αναγνώρισης περιστατικών που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής, καθώς και στον καθοριστικό ρόλο του σχολείου και των εκπαιδευτικών στην υποστήριξη και προστασία των παιδιών. Παράλληλα, παρουσιάστηκαν οι δράσεις και οι υπηρεσίες που προσφέρει το «Χαμόγελο του Παιδιού», καθώς και οι δυνατότητες συνεργασίας με τη σχολική κοινότητα. Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με εποικοδομητικό διάλογο και ανταλλαγή απόψεων, προσφέροντας στους εκπαιδευτικούς πολύτιμες γνώσεις και χρήσιμα εργαλεία για την αποτελεσματικότερη διαχείριση ζητημάτων της καθημερινότητάς μας, αλλά και εκείνων που σχετίζονται με την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη και την προστασία των μαθητών. Η δράση αυτή εντάσσεται στη διαρκή προσπάθεια των Αρσακείων–Τοσιτσείων Σχολείων για εξωστρέφεια και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών τους για την ενίσχυση ενός ασφαλούς, υποστηρικτικού και παιδαγωγικά γόνιμου σχολικού περιβάλλοντος.

Τελετή απονομής βραβείων και επαίνων Πανελλαδικών Μαθητικών Διαγωνισμών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού

Με ιδιαίτερη χαρά το Α’ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Αρσάκειο Εκάλης συμμετείχε στην Τελετή Απονομής Βραβείων και Επαίνων των Πανελλαδικών Μαθητικών Διαγωνισμών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, η οποία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 20 Ιουνίου 2026 στις 19:30, στο ξενοδοχείο Divani Caravel στην Αθήνα.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με την προβολή βίντεο αφιερωμένου στο έργο και τις δράσεις του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, ενώ ακολούθησε μουσικό πρόγραμμα από την παιδική και νεανική χορωδία των Αρσακείων–Τοσιτσείων Σχολείων Εκάλης, με μαέστρο την κ. Χριστίνα Βαρσάμη-Κούκνη.

Στη συνέχεια απηύθυναν χαιρετισμό η Υφυπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, κ. Έλενα Ράπτη, ως εκπρόσωπος της Ελληνικής Κυβέρνησης, καθώς και επίσημοι προσκεκλημένοι, μεταξύ των οποίων ο κ. Γιώργος Σταμάτης, Βουλευτής Επικρατείας και εθελοντής Σαμαρείτης του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, η κ. Καραμανλή, Υφυπουργός Τουρισμού. Την εκδήλωση χαιρέτισε επίσης ο Πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, Δρ Αντώνιος Αυγερινός ο οποίος συνεχάρη όλους τους μαθητές για τη δημιουργικότητα, την ευαισθησία και τη συμμετοχή τους και η κ. Στέλλα Καστελλάνου, πρόεδρος του Τομέα Νεότητας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, η οποία ευχαρίστησε όλους τους μαθητές για τη συμμετοχή τους και τους προέτρεψε να συνεχίσουν να δημιουργούν. 

Η εκδήλωση συνεχίστηκε με προβολή βίντεο των δράσεων του Τομέα Νεότητας και με ένα μουσικοχορευτικό δρώμενο από εθελοντές Νεότητας του 6ου Δημοτικού Σχολείου Χολαργού «Σταύρος Ξαρχάκος». Κατά τη διάρκεια της τελετής πραγματοποιήθηκαν οι απονομές των διακρίσεων στους μαθητές που ξεχώρισαν στους Πανελλαδικούς Μαθητικούς Διαγωνισμούς του Τομέα Νεότητας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού.

Το σχολείο μας είχε τη χαρά να διακριθεί με τρεις σημαντικές βραβεύσεις:

  • 1ο Βραβείο στον διαγωνισμό ζωγραφικής με θέμα «Εμείς και οι Άλλοι: Όλοι διαφορετικοί – Όλοι ίσοι»: Βακάλη Αθ., Καλαμπόγια Αθ., Μπαλατσούρα Δ., Ξύστρα Μ., Μουντζούρη Κ., Μάτσια Αν. (Β2)
  • 2ος Έπαινος στον διαγωνισμό με θέμα «Είναι στα χέρια μας: Προσφέρω και στη φύση, όχι μόνο στον άνθρωπο»: Ζυγούρας-Τσιαρτσιώνης Αν., Παλάσκας Ν., Χρυσάνθη Ευ., Παπάζογλου Β. , Παππά Γ., Πέππα Β. (Β2)
  • 3ο Βραβείο στον διαγωνισμό με θέμα «Ο σκύλος, ο καλύτερός μου φίλος»: Βούρβαχη Ν., Κουτσαμπά Ηλ. (Β1)

Τους βραβευθέντες μαθητές συνόδευσαν οι γονείς τους, ενώ το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από την Υποδιευθύντρια του σχολείου κ. Μαρία Καραγεωργίου, μαθηματικό, και την καθηγήτρια Καλλιτεχνικών κ. Κυριακή Πρεβενιού, η οποία είχε και την ευθύνη της προετοιμασίας και του συντονισμού της συμμετοχής των μαθητών στους διαγωνισμούς.

Η επιτυχία αυτή αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για τη σχολική μας κοινότητα και επιβεβαιώνει τη σημασία της καλλιτεχνικής δημιουργίας ως μέσου έκφρασης αξιών όπως ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η αλληλεγγύη, η εθελοντική προσφορά και η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και των ζώων.

Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν στους διαγωνισμούς και για τις σημαντικές διακρίσεις τους. Ευχόμαστε στους μαθητές μας να συνεχίσουν να δημιουργούν, να εμπνέονται και να διακρίνονται!

«Η ζωή μας στο Σχολείο 2026» (βίντεο)

Το Α’ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης, την Πέμπτη 21 Μαΐου 2026, άνοιξε τις πόρτες του σε νέους μαθητές από το Δημοτικό και σε όλους τους γονείς σε μια ξεχωριστή παρουσίαση των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της σχολικής χρονιάς 2025-2026, που εμείς την ονομάζουμε «Η ζωή μας στο Σχολείο». Δείτε ένα σύντομο βίντεο με στιγμιότυπα που δημιουργήθηκε για την ημέρα αυτή:

Οδηγίες για τις εξετάσεις – Ομιλία για τη διαχείριση του χρόνου, τις τεχνικές μελέτης και το άγχος

Τη Δευτέρα 25/5/2026 πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του Α’ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης ενημερωτική ομιλία για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες του Γυμνασίου με θέμα τη σωστή διαχείριση του χρόνου, τις αποτελεσματικές τεχνικές μελέτης και την αντιμετώπιση του άγχους των εξετάσεων.

Η δράση απευθυνόταν σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και είχε στόχο να βοηθήσει τους μαθητές να οργανώσουν καλύτερα το καθημερινό τους πρόγραμμα, να βελτιώσουν τον τρόπο μελέτης τους και να προσεγγίσουν την εξεταστική περίοδο με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και ψυχραιμία.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας παρουσιάστηκαν χρήσιμες συμβουλές σχετικά με:

  • την οργάνωση του χρόνου και τη δημιουργία σωστού προγράμματος διαβάσματος,
  • τις τεχνικές αποτελεσματικής μελέτης και απομνημόνευσης,
  • τη σημασία των μικρών διαλειμμάτων και της ξεκούρασης,
  • την ενίσχυση της συγκέντρωσης και της αυτοπειθαρχίας,
  • καθώς και τρόποι διαχείρισης του άγχους πριν και κατά τη διάρκεια των εξετάσεων
  • δόθηκαν πρακτικές συμβουλές σχετικά με την διαχείριση των εξετάσεων με έμφαση στην Α’ Γυμνασίου που δίνουν εξετάσεις για πρώτη φορά.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε επίσης στη σημασία της ισορροπίας ανάμεσα στη μελέτη, την ξεκούραση και τις καθημερινές δραστηριότητες, ώστε οι μαθητές να διατηρούν καλή ψυχολογία και θετική στάση απέναντι στις σχολικές υποχρεώσεις. Οι μαθητές παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την παρουσίαση, συμμετείχαν ενεργά με ερωτήσεις και εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους σχετικά με το διάβασμα και τις εξετάσεις. Τα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία στηρίζουν έμπρακτα τους μαθητές τους, προσφέροντας δράσεις και ενημερωτικές εκδηλώσεις που συμβάλλουν τόσο στη μαθησιακή όσο και στην ψυχολογική τους ενδυνάμωση.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κ. Ιωάννα Κούρτη, φιλόλογος- Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού 

Η Ζωή μας στο Σχολείο 2026: Ημέρα Παρουσίασης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων

Γράφει η Δημοσιογραφική Ομάδα του Α’ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης

Το Α’ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης, την Πέμπτη 21 Μαΐου 2026, άνοιξε τις πόρτες του σε νέους μαθητές από το Δημοτικό και σε όλους τους γονείς σε μια ξεχωριστή παρουσίαση των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της σχολικής χρονιάς 2025-2026, που εμείς την ονομάζουμε «Η ζωή μας στο Σχολείο». Από νωρίς το πρωί, οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν παρουσιάσεις, αλλά και να συμμετάσχουν ενεργά σε δράσεις και εργαστήρια, βιώνοντας στην πράξη τον τρόπο με τον οποίο το Σχολείο μας ενισχύει τη κριτική σκέψη, τη δημιουργική φαντασία και την αγαστή συνεργασία.


Μετά την υποδοχή των επισκεπτών και των νέων μαθητών της ΣΤ’ στο Θέατρο του Σχολείου, όλοι είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στις μαθητικές δράσεις και να γνωρίσουν το έργο που υλοποιήθηκε φέτος σε διαφορετικά μαθήματα και προγράμματα. Παράλληλα, υπήρχε έντονο ενδιαφέρον για τη φιλανθρωπική μας δράση, που περιελάμβανε τη συγκέντρωση τροφίμων μακράς διάρκειας και φαρμάκων για το Κοινωνικό Παντοπωλείο και Φαρμακείο του Δήμου Διονύσου, ρούχων για φυλακισμένους και παιδιά που φιλοξενούνται σε ιδρύματα, καθώς και βιβλίων για κοινωνικούς φορείς και ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Η συμμετοχή μαθητών και γονέων απέδειξε έμπρακτα το πνεύμα αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς, που καλλιεργείται στο σχολείο μας.
Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε ομιλία στο Αμφιθέατρο από την προϊσταμένη των Συμβουλευτικών Υπηρεσιών των Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας κ. Ξένια Παρασκευοπούλου με θέμα «Αποτελεσματικοί γονείς στο Γυμνάσιο», η οποία έδωσε στους γονείς χρήσιμες συμβουλές σχετικά με την επικοινωνία με τα παιδιά τους και τις προκλήσεις της εφηβείας. Αργότερα, παρουσιάστηκαν αναλυτικά από την Υποδιευθύντρια του Γυμνασίου μας κ. Μαρία Καραγεωργίου, Μαθηματικό, τα εκπαιδευτικά προγράμματα και οι δράσεις που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς 2025-26 αναδεικνύοντας τη δημιουργικότητα και τη συμμετοχή των μαθητών σε ποικίλους τομείς.
Κατά τη διάρκεια των βιωματικών εργαστηρίων, οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν πολλές διαφορετικές πλευρές της σχολικής ζωής. Στα καλλιτεχνικά και θεατρικά εργαστήρια κυριάρχησαν η φαντασία, η έκφραση και η συνεργασία, ενώ στα εργαστήρια Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τον κόσμο των επιστημών μέσα από πειράματα, παρατηρήσεις και διαδραστικές δραστηριότητες. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν και οι δράσεις της Πληροφορικής, όπου οι επισκέπτες γνώρισαν εφαρμογές νέων τεχνολογιών και τρισδιάστατης σχεδίασης.
Παράλληλα, στα εργαστήρια Δημοσιογραφίας, Ξένων Γλωσσών και Ρητορικής παρουσιάστηκαν δράσεις, που ενίσχυσαν τη δημιουργική έκφραση, τον προφορικό λόγο και τη συνεργασία των μαθητών. Ξεχωριστή ήταν και η παρουσία της ομάδας Eco Lab, η οποία ενημέρωσε το κοινό για την ανακύκλωση και τις περιβαλλοντικές δράσεις του Σχολείου προβάλλοντας τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και της υπεύθυνης στάσης ζωής.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσαν, επίσης, το εργαστήριο Μουσικής, με αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι, το εργαστήρι Αγιογραφίας, το εργαστήριο Μαθηματικών με γρίφους και δραστηριότητες λογικής, αλλά και οι δράσεις Ιστορίας και Σχολικής Διαμεσολάβησης, που ανέδειξαν τη σημασία της βιωματικής μάθησης και της επικοινωνίας αντίστοιχα.
Ξεχωριστή θέση στην εκδήλωση είχε και η παρουσίαση της μαθητικής εικονικής επιχείρησης BUY AI, μέσα από την οποία φάνηκε πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αξιοποιηθεί για πιο έξυπνες και βιώσιμες αγορές. Η δράση εντυπωσίασε τους επισκέπτες και απέδειξε πόσο δημιουργικά μπορούν οι μαθητές να συνδυάζουν τη γνώση με την καινοτομία.


Η ημέρα αυτή αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία για όλους. Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν, αντάλλαξαν ιδέες και μοιράστηκαν στιγμές δημιουργίας και χαράς. Μέσα από όλες αυτές τις δράσεις φάνηκε ξεκάθαρα ότι τα Αρσάκεια Σχολεία είναι ένας σύγχρονος και ανοιχτός χώρος μάθησης, που δίνουν στα παιδιά τη δυνατότητα και τις ευκαιρίες να αναπτύσσουν δεξιότητες, να καλλιεργούν τα ταλέντα τους και να προετοιμάζονται με αυτοπεποίθηση για το μέλλον.
Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη χρονιά!

Η ζωή μας στο Σχολείο

Το Α’ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης ανοίγει τις πόρτες του την Πέμπτη 21 Μαΐου 2026 (09:00-14:50) και σάς προσκαλεί σε μια ξεχωριστή Ημέρα Παρουσίασης των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2025-2026.

Στη εκδήλωση-γιορτή αυτή της μάθησης, της προσφοράς και της δημιουργίας, θα έχετε την ευκαιρία να γνωρίσετε από κοντά τα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα και τα βιωματικά εργαστήρια που υλοποιούνται στο Σχολείο μας, με έμφαση στην καλλιέργεια ποικίλων δεξιοτήτων και στη δημιουργική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Επιπλέον, θα έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε παρουσιάσεις αλλά και να συμμετάσχετε ενεργά σε δράσεις και εργαστήρια, βιώνοντας στην πράξη τον τρόπο με τον οποίο το Σχολείο μας ενισχύει τη σκέψη, τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και τη συνεργασία.

Παράλληλα, η ημέρα αυτή θα έχει και έντονο κοινωνικό χαρακτήρα. Στο πλαίσιο των φιλανθρωπικών δράσεων του Α’ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης, θα συγκεντρωθούν τρόφιμα μακράς διάρκειας για το Κοινωνικό Παντοπωλείο και φάρμακα για το Κοινωνικό Φαρμακείο του Δήμου Διονύσου, ρούχα για φυλακισμένους και παιδιά ιδρυμάτων, καθώς και βιβλία, προκειμένου να στηρίξουμε κοινωνικούς φορείς και συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη. Η συμμετοχή σας σε αυτή την προσπάθεια θα αποτελέσει ένα ουσιαστικό μήνυμα αλληλεγγύης και προσφοράς, ενισχύοντας τον παιδαγωγικό μας στόχο για την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της κοινωνικής ευθύνης των παιδιών μας.

Η ημέρα αυτή αποτελεί μια ανοιχτή πρόσκληση γνωριμίας με το παιδαγωγικό μας όραμα: ένα σχολείο σύγχρονο, δημιουργικό και εξωστρεφές, που καλλιεργεί δεξιότητες του 21ου αιώνα και προετοιμάζει τους μαθητές για το μέλλον.

Σας περιμένουμε με χαρά να μοιραστούμε μαζί σας τη δύναμη της γνώσης, της καινοτομίας και της συνεργασίας.

Εκδήλωση διασύνδεσης Γυμνασίου και Λυκείου

Τη Δευτέρα 11 Μαΐου 2026 οι μαθήτριες και οι μαθητές της Α’ Τάξης του Α’ Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου παρουσίασαν στο θέατρο του σχολείου τις δράσεις στις οποίες συμμετείχαν καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους στο πλαίσιο της Ζώνης Πολιτισμού στις συμμαθήτριες και τους συμμαθητές τους της Γ’ Γυμνασίου του Α’ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης, αλλά και στους γονείς τους που ήρθαν να παρακολουθήσουν. Με τη βοήθεια των καθηγητών τους που τους καθοδήγησαν ασχολήθηκαν με τους εξής θεματικούς άξονες:

  • Forensics – Public Speaking in English (κ. Αγγελοπούλου Αντωνία)
  • Ταξίδι στον κόσμο τού πολιτισμού (κ. Φωτιάδη Μαρία)
  • Σχολική Εφημερίδα (κ. Κοκκινιά Ευαγγελία)
  • Myth2Space (κ. Μητροπούλου Αγγελική)
  • Καλλιτεχνικό Εργαστήρι – Ταξίδι στις Κυκλάδες (κ. Καλαμαρά Μαριέττα- κ. Πρεβενιού Κυριακή)
  • Παραδοσιακοί Χοροί (κ. Χατζηστάμου Γεωργία)΄

Σε αυτή την εκδήλωση διασύνδεσης Γυμνασίου και Λυκείου οι τελειόφοιτοι του Α’ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου απόλαυσαν τις δημιουργίες των μεγαλύτερων συμμαθητών τους και εντυπωσιάστηκαν από την πληθώρα και την ποικιλία των δράσεων. Ευχαριστούμε όλες τις μαθήτριες και όλους τους μαθητές της Α’ Λυκείου που συμμετείχαν στην εκδήλωση αυτή, αλλά και τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς που τους καθοδήγησαν.

Σταθμός ανακύκλωσης Ecolab 

Στο πλαίσιο της Ζώνης Πολιτισμού και της συμμετοχής στο Αειφόρο Σχολείο, οι μαθητές της Β’ Γυμνασίου της ομάδας Ecolab δημιούργησαν τον σταθμό ανακύκλωσης Ecolab, έναν χώρο που ενημερώνει, εμπνέει και ενθαρρύνει τη σχολική κοινότητα να υιοθετήσει πιο υπεύθυνες περιβαλλοντικές πρακτικές. Η δράση αποτέλεσε μια συλλογική εμπειρία, όπου οι μαθητές ανέλαβαν ενεργό ρόλο σε όλα τα στάδια: από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι την τελική διαμόρφωση του σταθμού. 

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον σχεδιασμό της οπτικής ταυτότητας του Ecolab. Οι μαθητές εργάστηκαν με ενθουσιασμό πάνω σε λογότυπα, γράμματα και οικολογικά σύμβολα, ζωγραφίζοντας επιφάνειες, δημιουργώντας φυτικά μοτίβα και διαμορφώνοντας χρωματικές συνθέσεις που αποτυπώνουν το μήνυμα της δράσης. Εργάστηκαν με συνέπεια και φροντίδα σε κάθε στάδιο της δημιουργίας: από τα πρώτα προσχέδια και την επιλογή των χρωμάτων μέχρι τη συνεργατική διαμόρφωση επιφανειών και τη δημιουργία στοιχείων που αναδεικνύουν το οικολογικό μήνυμα του Ecolab. Μέσα από αυτή τη διαδικασία ανέπτυξαν τη δική τους αισθητική γλώσσα, συνδυάζοντας γράμματα, σύμβολα και φυσικά μοτίβα για τον σταθμό ανακύκλωσης. Η αισθητική του σταθμού γεννήθηκε μέσα από συζήτηση, ανταλλαγή ιδεών και δημιουργική εξερεύνηση, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να δουν τις ιδέες τους να μετατρέπονται σε πραγματικό έργο. Παράλληλα, η δράση έδωσε στους μαθητές την ευκαιρία να καλλιεργήσουν συνεργατικότητα, υπευθυνότητα και δημιουργική σκέψη, βιώνοντας στην πράξη τις αξίες του Αειφόρου Σχολείου. 

Ο σταθμός ανακύκλωσης Ecolab θα λειτουργεί στην εκδήλωση του σχολείου Η Ζωή μας στο Σχολείο, που θα πραγματοποιηθεί στις 21 Μαΐου 2026, ως σημείο αναφοράς για όλη τη σχολική κοινότητα. Ενημερώνει για τα υλικά που ανακυκλώνονται, ενισχύει την περιβαλλοντική ευαισθησία και υπενθυμίζει ότι η αλλαγή ξεκινά από μικρές καθημερινές πράξεις. 

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κ. Μαρία Σόφη, Τεχνολόγος 

Ιστορική επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη στα Αρσάκεια για τα 190 χρόνια της Φ.Ε.

Μια συνάντηση ιστορικής σημασίας και υψηλού συμβολισμού πρόκειται να πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 8 Μαΐου 2026 και ώρα 10:00 π.μ. Η Αυτού Θειοτάτη Παναγιότης, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, θα επισκεφθεί το συγκρότημα των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού.

Η επίσκεψη εντάσσεται στο πλαίσιο του λαμπρού εορτασμού για τα 190 χρόνια από την ίδρυση της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας (1836-2026), μια επέτειος που συμπίπτει με τη συμπλήρωση 35 ετών ευκλεούς Πατριαρχίας του κ.κ. Βαρθολομαίου στον Οικουμενικό Θρόνο.

Το Πρόγραμμα της Επίσκεψης

Ο Παναγιώτατος έχει επισήμως προσκληθεί και θα βρεθεί στο σχολικό συγκρότημα των Αρσακείων Ψυχικού, συμμετέχοντας σε μια σειρά τελετών που αναδεικνύουν τους μακροχρόνιους δεσμούς του Φαναρίου με την Εταιρεία:

  • Ο Πατριάρχης θα τελέσει Τρισάγιο στον Ιερό Ναό της Αγίας Αναστασίας της Ρωμαίας.
  • Στο μεγάλο προαύλιο, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, Καθηγητής κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης —τον οποίο ο Πατριάρχης έχει τιμήσει με το οφφίκιο του Άρχοντος Διδασκάλου του Γένους— θα προσφωνήσει τον Προκαθήμενο της Ορθοδοξίας. Στη συνέχεια, ο Πατριάρχης θα απευθύνει ομιλία και την πατρική του ευλογία προς εκατοντάδες μαθητές και γονείς από όλα τα σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας (Αρσάκεια Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Ιωαννίνων), εταίρους και εργαζομένους της ΦΕ.
  • Η εκδήλωση θα πλαισιωθεί από μαθητική χορωδία που θα ερμηνεύσει μελοποιημένα ποιήματα των Γεωργίου Δροσίνη και Κ.Π. Καβάφη (από ανθολόγιο που είχε δημιουργήσει ο ίδιος ο Πατριάρχης ως μαθητής), σε μουσική Μίκη Θεοδωράκη.

Δεσμοί Αιώνων

Η επίσκεψη αυτή υπογραμμίζει τους στενούς δεσμούς που συνδέουν τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία με την Κωνσταντινούπολη από τον 19ο αιώνα. Πλήθος ευεργετών της Εταιρείας κατάγονταν από το Φανάρι, ενώ ιστορικά, Αρσακειάδες δασκάλες στελέχωσαν τα ελληνικά σχολεία της Πόλης και της Μικράς Ασίας. Σήμερα, η παράδοση αυτή συνεχίζεται με τη στήριξη της Φ.Ε. προς την ομογενειακή εκπαίδευση στην Ίμβρο, γενέτειρα του Πατριάρχη.

πηγή