Σημαντικές διακρίσεις του Α’ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης στους Διαγωνισμούς Ζωγραφικής του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού

Το Α’ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης, μέσα από το μάθημα των Καλλιτεχνικών, συμμετείχε με ιδιαίτερη χαρά και δημιουργικότητα στους μαθητικούς διαγωνισμούς ζωγραφικής που διοργάνωσε ο Τομέας Νεότητας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, δίνοντας στους μαθητές της Β’ Γυμνασίου την ευκαιρία να εκφραστούν καλλιτεχνικά και να ευαισθητοποιηθούν γύρω από σημαντικά κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα. Η συμμετοχή αυτή συνοδεύτηκε από σημαντικές διακρίσεις, που γέμισαν χαρά τη σχολική μας κοινότητα.

Στον διαγωνισμό με θέμα «Εμείς και οι Άλλοι: Όλοι Διαφορετικοί, Όλοι Ίσοι», το Σχολείο μας κατέκτησε το 1ο Βραβείο. Μέσα από τα έργα τους, οι μαθητές ανέδειξαν αξίες όπως η ισότητα, ο σεβασμός και η αποδοχή της διαφορετικότητας, μεταφέροντας το μήνυμα ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από καταγωγή, φύλο, θρησκεία ή κατάσταση υγείας, έχουν τα ίδια δικαιώματα και αξίζουν ίση μεταχείριση. Η ζωγραφική αποτέλεσε ένα ισχυρό μέσο έκφρασης ανθρωπιάς, αλληλεγγύης και συμπερίληψης.

Παράλληλα, στον διαγωνισμό «Ο σκύλος μου, ο καλύτερός μου φίλος», οι μαθητές μας απέσπασαν το 3ο Βραβείο, προβάλλοντας μέσα από τις δημιουργίες τους τη σημασία της φιλοζωίας, της υπευθυνότητας και της αγάπης προς τα ζώα. Τα έργα ανέδειξαν τον ξεχωριστό δεσμό φιλίας και εμπιστοσύνης ανάμεσα στον άνθρωπο και τον σκύλο, καθώς και τις αξίες της φροντίδας και της ενσυναίσθησης που συνδέονται άμεσα με το πνεύμα του εθελοντισμού.

Ιδιαίτερα σημαντική ήταν και η διάκριση στον διαγωνισμό «Η Γη είναι στα χέρια μας! Προσφέρω και στη Φύση, όχι μόνο στον Άνθρωπο», όπου το σχολείο μας έλαβε τον 2ο Έπαινο. Μέσα από τα έργα τους, οι μαθητές εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους για τα σύγχρονα περιβαλλοντικά ζητήματα και ανέδειξαν την ανάγκη προστασίας του πλανήτη. Με φαντασία, χρώματα και συμβολισμούς, έστειλαν το μήνυμα ότι η προσφορά και η ευθύνη επεκτείνονται όχι μόνο στον άνθρωπο αλλά και στη φύση που μας φιλοξενεί.

Η συμμετοχή και οι διακρίσεις αυτές αποτελούν μια σημαντική επιβράβευση της προσπάθειας, της δημιουργικότητας και της κοινωνικής ευαισθησίας των μαθητών μας. Συγχαίρουμε θερμά όλους τους μαθητές που συμμετείχαν για τη φαντασία, την έμπνευση και τη διάθεσή τους να μεταφέρουν τόσο ουσιαστικά μηνύματα μέσα από την τέχνη τους.

Παράλληλα, η τελετή βράβευσης θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 20 Ιουνίου 2026, στο ξενοδοχείο Divani Caravel το απόγευμα.

1ο Βραβείο: Ομαδικό έργο ζωγραφικής για τον διαγωνισμό: «Εμείς και οι άλλοι. Όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι» Τάξη: Β΄ Γυμνασίου.

Μαριάνθη Ξύστρα, Αναστασία Μάτσια, Αθηνά Βακάλη, Αθηνά Καλαμπόγια, Δανάη Μπαλατσούρα, Κωνσταντίνα Μουντζούρη

Διάσταση έργου: 40Χ40 εκ. 

Ακρυλικά σε καμβά.

2ο Βραβείο: Ομαδικό έργο ζωγραφικής για τον διαγωνισμό: «Ο σκύλος μου, ο καλύτερός μου φίλος» Τάξη: Β΄ Γυμνασίου.

Βούρβαχη Ναταλία, Κουτσαμπά Ηλέκτρα

Διάσταση έργου: 50Χ70 εκ. 

Ακρυλικά σε καμβά.

2ος Έπαινος:

Ομαδικό έργο ζωγραφικής για τον διαγωνισμό: «Η Γη είναι στα χέρια μας. Προσφέρω στη φύση, όχι μόνο στον άνθρωπο» Τάξη: Β΄ Γυμνασίου.

Παππά Γεωργία, Πέππα Βαλέρια, Χρυσάνθη Ευτυχία, Παπάζογλου Βασιλεία, Παλάσκας Νικόλας, Ζυγούρας-Τσιαρτσιώνης Αντώνης

Διάσταση έργου: 35Χ50εκ. 

Ακρυλικά σε καμβά.

 Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές μας που συμμετείχαν στους διαγωνισμούς ζωγραφικής του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού!

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κ. Κυριακή Πρεβενιού, Καλλιτεχνικών 

«Με τον Ερυθρό Σταυρό για έναν Πράσινο Πλανήτη» – Διάκριση του Σχολείου μας στον Διαγωνισμό Ζωγραφικής! 

Το Σχολείο μας συμμετείχε και διακρίθηκε στον μαθητικό διαγωνισμό ζωγραφικής που διοργανώνει ο Τομέας Νεότητας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού με τίτλο «Με τον Ερυθρό Σταυρό για έναν Πράσινο Πλανήτη». Πιο συγκεκριμένα το Σχολείο μας απέσπασε τέσσερις επαίνους στην κατηγορία Γυμνασίου. Με γνώμονα την καλλιέργεια της ευαισθητοποίησης των μαθητών σε κρίσιμα κοινωνικά ζητήματα, ο Τομέας Νεότητας προάγει την ενεργή συμμετοχή των νέων στη σύγχρονη πραγματικότητα, αξιοποιώντας την Τέχνη ως μέσο έκφρασης και δράσης. Το θέμα του φετινού διαγωνισμού, «Με τον Ερυθρό Σταυρό για έναν Πράσινο Πλανήτη», προσκάλεσε τους μαθητές να οραματιστούν έναν καθαρότερο, βιώσιμο πλανήτη. Μαθητές της Α’ Γυμνασίου του Σχολείου μας, μέσα από το μάθημα των Καλλιτεχνικών, ανταποκρίθηκαν δημιουργικά στο κάλεσμα, αποτυπώνοντας στον καμβά το όραμά τους για την προστασία του περιβάλλοντος. Οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες στο εργαστήριο Καλλιτεχνικών του Σχολείου, αποφασίζοντας από κοινού τα θέματα των δημιουργιών τους, τα οποία εστιάζουν σε εθελοντικές δράσεις που μπορεί να αναλάβει ο Ερυθρός Σταυρός. Μεταξύ των θεμάτων που αναδείχθηκαν ήταν: 

• Καθαρισμός ακτών και παραλιών 

• Αναδάσωση 

• Πυρόσβεση και προστασία από φυσικές καταστροφές, όπως πλημμύρες.

• Ο Ερυθρός Σταυρός ως μία μεγάλη αγκαλιά για όλους και ένα χέρι βοήθειας.

• Ακόμα και η πρωτότυπη ιδέα «Ο Ερυθρός Σταυρός καθαρίζει… το διάστημα». 

Με ευαισθησία, φαντασία και αστείρευτη δημιουργικότητα, οι μαθητές φιλοτέχνησαν μοναδικά έργα ζωγραφικής με διάφορα υλικά σε καμβά, τα οποία θα κοσμήσουν την έκθεση που θα διοργανώσει ο Ερυθρός Σταυρός στην Αθήνα. 

Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές μας για την εξαιρετική συμμετοχή και τη διάκρισή τους  με τις υπέροχες δημιουργίες τους! Οι προσπάθειές τους αποτελούν έμπνευση και φωτεινό παράδειγμα για την προστασία του πλανήτη μας.   

Η βράβευση των μαθητών μας θα γίνει το Σάββατο 14 Ιουνίου 2025 στο Ζάππειο Μέγαρο σε μια εκδήλωση αφιερωμένη στη ζωγραφική των παιδιών και στον Ερυθρό Σταυρό! 

Συμμετέχουν μαθητές:  

Από το Α1: 

  • Αγνή Γκρέκη, Αθήνα- Ιωάννα Καπλάνη.  

Διάσταση έργου: 30* 40 εκ.  

Υδατοχρώματα σε καμβά. 

  • Μαρία – Ελένη Αλεξιάδου, Κυριακή – Κωσταντίνα Βούλγαρη, Ναταλία – Μαρία Βούρβαχη, Θεοδοσία Κακογιάννη.  

Διάσταση έργου 50* 70 εκ.  

Ακρυλικά σε καμβά.  

  • Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Βασίλειος Δανίκας, Λεωνίδας Δρίβας.  

Διάσταση έργου 30 * 40 εκ.  

Υδατοχρώματα σε καμβά. 

Από το Α2: 

  • Αντώνιος Ζυγούρας Τσιαρτσιώνης, Θεόδωρος Νικολόπουλος, Νικόλαος – Μιχαήλ Παλάσκας, Βασιλεία Παπάζογλου, Βαλέρια Πέππα.  

Διάσταση έργου: 35 * 45 εκ. 

Ακρυλικά και μαρκαδόροι σε καμβά. 

  • Ιάσωνας Μυστηλιάδης, Ηρακλής Παπαβασιλείου, Αστέριος Θεοκλής Παπαδόπουλος, Απόστολος Παπαϊωάννου, Γεώργιος Περγάλης.  

Διάσταση έργο 35*50 εκ.  

Ακρυλικά και μαρκαδόροι σε καμβά. 

  • Αναστασία Μάτσια, Μαριάνθη Ξύστρα.  

Διάσταση έργου: 40 *30 εκ. 

Ακρυλικά και μαρκαδόροι σε καμβά. 

  • Αθήνα Μαρία – Βακάλη, Αθήνα Καλαμπόγια, Κωσταντίνα Μουντζούρη, Δανάη Μπαλατσούρα.  

Διάσταση έργου: 30* 40 εκ.  

Ακρυλικά και μαρκαδόροι σε καμβά.  

  • Φίλιππος Μαγκανιάρης, Δημήτρης Παπαδάκης.  

Διάσταση έργου: 40 *50 εκ. 

Ακρυλικά σε καμβά. 

Από το Α3:  

  • Αχιλλέας Περιβολιώτης, Φωτεινή Πουλή, Άννα Φωτεινή Ρέπουλη, Ρέα Σαββόπουλου, Αριάνα Σαλαπάτα, Δέσποινα Σκαρή, Λυδία Τσιαλογιάννη.  

Διάσταση έργου 50* 70 εκ.  

Ακρυλικά σε καμβά. 

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κυριακή Πρεβενιού, Καλλιτεχνικών 

Το Σχολείο μας συμμετέχει στον 12ο Διεθνή Παιδικό Διαγωνισμό Ζωγραφικής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης!

Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό, το Σχολείο μας συμμετέχει και τη  φετινή χρονιά στον παιδικό διαγωνισμό ζωγραφικής με θέμα «Προστάτες των Κυκλάδων», που διοργανώνεται από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.

Μέσα από δημιουργικές ζωγραφιές, τα παιδιά καλούνται να φανταστούν και να αποτυπώσουν τον δικό τους «Προστάτη των Κυκλάδων» – μια φανταστική μορφή που προστατεύει το περιβάλλον και την πολιτιστική κληρονομιά των νησιών μας. Με αφετηρία την τέχνη και βασικό στόχο την ευαισθητοποίηση για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την οικολογική συνείδηση, οι μικροί μας καλλιτέχνες εκφράζουν τις ιδέες και τις αγωνίες τους για το μέλλον του πλανήτη.

Η συμμετοχή μας στον διαγωνισμό είναι μια ευκαιρία μάθησης, φαντασίας και δράσης, που συνδέει τα παιδιά με τις φυσικές ομορφιές και τις πολιτιστικές αξίες των Κυκλάδων, καλλιεργώντας την υπευθυνότητα και τον σεβασμό για το περιβάλλον.

Τα έργα των παιδιών θα παρουσιαστούν στο Cycladic Kids Festival, στις 27 και 28 Σεπτεμβρίου 2025 στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κυριακή Πρεβενιού, Καλλιτεχνικών

«Με τον Ερυθρό Σταυρό για έναν Πράσινο Πλανήτη», συμμετοχή του Σχολείου μας στον διαγωνισμό ζωγραφικής. 

Το Σχολείο μας συμμετέχει στον μαθητικό διαγωνισμό ζωγραφικής που διοργανώνει ο Τομέας Νεότητας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού. Με βαθιά πίστη στο ιδεώδες της ευαισθητοποίησης της μαθητικής κοινότητας σε κρίσιμα κοινωνικά ζητήματα, ο Τομέας Νεότητας στοχεύει να ενισχύσει την ενεργή συμμετοχή των νέων στη σύγχρονη πραγματικότητα και μέσω της Τέχνης. Ο φετινός διαγωνισμός έχει θέμα: «Με τον Ερυθρό Σταυρό για έναν Πράσινο Πλανήτη». 

Μαθητές του Σχολείου μας από την Α’ Γυμνασίου κλήθηκαν, μέσω της ζωγραφικής και του μαθήματος των Καλλιτεχνικών, να αποτυπώσουν το όραμά τους για έναν καθαρότερο και πιο βιώσιμο πλανήτη. Το θέμα του διαγωνισμού ενθάρρυνε τους μαθητές να στοχαστούν τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος, της ανακύκλωσης, της εξοικονόμησης ενέργειας, καθώς και των μικρών, καθημερινών πράσινων πρωτοβουλιών που μπορούν να αναλάβουν, έχοντας τον Ερυθρό Σταυρό ως πολύτιμο σύμμαχο σε αυτή την προσπάθεια.  

Τα κριτήρια αξιολόγησης του διαγωνισμού για τα έργα θα είναι: η πρωτοτυπία, η δημιουργικότητα, η τεχνική και την ικανότητα των μαθητών να μεταφέρουν μέσω της τέχνης τους μηνύματα για την προστασία του περιβάλλοντος. Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο πώς η τέχνη μπορεί να εμπνεύσει δράσεις για έναν πιο πράσινο πλανήτη. Οι καλύτερες δημιουργίες θα βραβευθούν με τιμητικά διπλώματα και δώρα, ενώ τα έργα των νικητών θα παρουσιαστούν σε ειδική εκδήλωση – έκθεση, όπου οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να δουν τα έργα τους να εκτίθενται δημόσια. 

Η αξιολόγηση των έργων θα γίνει από την επιτροπή αξιολόγησης τον Απρίλιο 2024 και η Εκδήλωση βράβευσης θα γίνει στις 14 Ιουνίου 2024, στην Αθήνα. Με μεγάλη χαρά αναμένουμε τη συμμετοχή των μαθητών μας, συμβάλλοντας όλοι μαζί σε ένα κοινό όραμα για έναν βιώσιμο και πράσινο πλανήτη. Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές μας που συμμετέχουν σε αυτόν τον διαγωνισμό ζωγραφικής με τις δημιουργίες τους! Υπεύθυνη καθηγήτρια: κ. Κυριακή Πρεβενιού.

Συμμετοχή του Σχολείου μας στον παιδικό διαγωνισμό ζωγραφικής από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, «Σημερινές ιστορίες αγγείων» 

Το Σχολείο μας συμμετέχει στον παιδικό διαγωνισμό ζωγραφικής 2024, που διοργανώνει το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Με θέμα «Σημερινές Ιστορίες Αγγείων» ο 11ος Παιδικός Διαγωνισμός Ζωγραφικής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης καλεί τους μικρούς μας φίλους ηλικίας 4-15 ετών να αποτυπώσουν εικόνες της καθημερινότητάς τους που θα ήθελαν να αφήσουν στους ανθρώπους του μέλλοντος. 

Ο φετινός διαγωνισμός θα διαρκέσει 15 Φεβρουαρίου 2024 με 22 Απριλίου 2024 και τα έργα των παιδιών θα παρουσιαστούν και φέτος τον Σεπτέμβριο σε μια μεγάλη έκθεση στο πλαίσιο του2ουCycladic Kids Festival. Ο Παιδικός Διαγωνισμός Ζωγραφικής είναι μία από τις πλέον επιτυχημένες δράσεις του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης στην οποία κάθε χρόνο συμμετέχουν χιλιάδες παιδιά από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ειδικά σχολεία και κέντρα υποδοχής και ένταξης προσφύγων.   Φέτος, μέσα από τον Διαγωνισμό, περιηγούμαστε στη μόνιμη έκθεση «Σκηνές από την Καθημερινή Ζωή στην Αρχαιότητα» που παρουσιάζεται στον 4ο όροφο του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης. Μέσα από θεματικές ενότητες και αντικείμενα μαθαίνουμε για την ιδιωτική και τη δημόσια ζωή των αρχαίων Ελλήνων στην Κλασική και την Ελληνιστική περίοδο. Μία από τις πιο πλούσιες πηγές με πληροφορίες για την αρχαιότητα σήμερα είναι οι ζωγραφισμένες εικόνες πάνω στα πήλινα αγγεία. Από τα προϊστορικά χρόνια έως σήμερα ο άνθρωπος αποτυπώνει πάνω σε αυτά εικόνες για τη ζωή και τις συνήθειές του και σκηνές από την μυθολογία και την καθημερινή του ζωή. Σήμερα, αντίστοιχες εικόνες βρίσκουμε κυρίως μέσα από το internet και τα social media. 

Στο φετινό Παιδικό Διαγωνισμό καλούμε τα παιδιά να αναπαραστήσουν μία σκηνή από την καθημερινότητά τους, χρησιμοποιώντας ζωγραφική, κολλάζ, φωτογραφία ή μικτή τεχνική και να την εντάξουν μέσα στο περίγραμμα ενός αγγείου. 

  • Τι θα ήθελες να γνωρίζουν από τη ζωή που κάνεις σήμερα οι άνθρωποι στο μέλλον; 
  • Τι διαλέγεις να μοιραστείς με τους άλλους; 
  • Ποιες εικόνες είναι για εσένα οι πιο χαρακτηριστικές της ζωής και της εποχής σου; 

Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν τον Ιούνιο του 2024. 

«Space art 2024», Διαγωνισμός ζωγραφικής European Association for Astronomy Education (ΕΑΑΕ)

Το Σχολείο μας συμμετέχει στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό ζωγραφικής Space art 2024 που διοργανώνει ο  οργανισμός European Association for Astronomy Education (EAAE). Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές της Ζώνης πολιτισμού της Γ’ Γυμνασίου «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στους τοίχους», με την καθοδήγηση της καθηγήτριας Καλλιτεχνικών κ. Κυριακής Πρεβενιού, ζωγράφισαν με πολλές και διαφορετικές τεχνικές πραγματικά αστρονομικά φαινόμενα. Φαινόμενα, όπως το Βόρειο Σέλας, το Σφαιρωτό σμήνος (Messier 80), το νεφέλωμα της Φλόγας και του Ωρίωνα, το Μαιευτήριο αστεριών στο μέγα νέφος του Μαγγελάνου, τη σύγκρουση γαλαξιών, έναστρους ουρανούς και πολλά ακόμα αποτυπώθηκαν από τους μαθητές με ακρυλικά, ξηρά παστέλ, σκόνες αγιογραφίας και ακουαρέλες. 

Ο οργανισμός European Association for Astronomy Education ανακοίνωσε τον διαγωνισμό «Space art 2024» στις  2/01/24, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής των έργων στις 31/03/24. Ο Διαγωνισμός αφορά τη ζωγραφική ή τη φωτογραφία σχετικά με ένα αστρονομικό αντικείμενο, όπου η φαντασία και οι γνώσεις παίζουν ρόλο!

Οι νικητές θα επιλεγούν από κριτική επιτροπή μελών του ΕΑΑΕ. Η απόφαση της κριτικής επιτροπής θα δημοσιοποιηθεί στις 22 Απριλίου 2024, Ημέρα της Γης.

Οι νικητές της 1ης, 2ης και 3ης θέσης σε κάθε κατηγορία θα λάβουν διπλώματα και δώρα από το Ευρωπαϊκό Νότιο Παρατηρητήριο (ESO) και του ΕΑΑΕ.

Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά!

*Ιδιαίτερες ευχαριστίες στην καθηγήτρια Αστροφυσικής του Β’ Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης κ. Μαργαρίτα Μεταξά για την ενημέρωση και την καθοδήγηση στην αποτύπωση και την περιγραφή των αστρονομικών φαινομένων.

Συμμετοχή στον Παιδικό Διαγωνισμό Ζωγραφικής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης

Το Σχολείο μας συμμετέχει στον Παιδικό Διαγωνισμό Ζωγραφικής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης που κλείνει φέτος  10 χρόνια και το γιορτάζει! Η μαθήτρια του Α3 Αμαλία Παριανού με την καθοδήγηση της καθηγήτριας Καλλιτεχνικών του Σχολείου κ. Κυριακής Πρεβενιού ζωγράφισε ένα πρωτότυπο εικαστικό έργο με θέμα: «Ο Άνθρωπος στο κέντρο» και αποτύπωσε τον άνθρωπο και το ταξίδι του στον χώρο και τον χρόνο.

Τα έργα των παιδιών που συμμετέχουν στον διαγωνισμό, θα παρουσιαστούν σε μια μεγάλη έκθεση  στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων από τις 23 μέχρι τις 29 Σεπτεμβρίου, με τη συνεργασία του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ).

Αυτή τη χρονιά, πρωταγωνιστής του παιδικού διαγωνισμού είναι το Ειδώλιο γυναικείας μορφής (περ. 2700-2400/2300 π.Χ.) που παρουσιάζεται στον 1ο όροφο του Μουσείου στην μόνιμη έκθεση «Κυκλαδική Τέχνη». H ανθρώπινη μορφή ταξιδεύει στον χρόνο, 5000 χρόνια πριν, τότε που οι άνθρωποι δημιούργησαν τα Κυκλαδικά Ειδώλια, μία από τις πιο χαρακτηριστικές απεικονίσεις του Ανθρώπου.