Το Α’ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης, την Πέμπτη 21 Μαΐου 2026, άνοιξε τις πόρτες του σε νέους μαθητές από το Δημοτικό και σε όλους τους γονείς σε μια ξεχωριστή παρουσίαση των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της σχολικής χρονιάς 2025-2026, που εμείς την ονομάζουμε «Η ζωή μας στο Σχολείο». Δείτε ένα σύντομο βίντεο με στιγμιότυπα που δημιουργήθηκε για την ημέρα αυτή:
Γράφει η Δημοσιογραφική Ομάδα του Α’ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης
Το Α’ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης, την Πέμπτη 21 Μαΐου 2026, άνοιξε τις πόρτες του σε νέους μαθητές από το Δημοτικό και σε όλους τους γονείς σε μια ξεχωριστή παρουσίαση των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της σχολικής χρονιάς 2025-2026, που εμείς την ονομάζουμε «Η ζωή μας στο Σχολείο». Από νωρίς το πρωί, οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν παρουσιάσεις, αλλά και να συμμετάσχουν ενεργά σε δράσεις και εργαστήρια, βιώνοντας στην πράξη τον τρόπο με τον οποίο το Σχολείο μας ενισχύει τη κριτική σκέψη, τη δημιουργική φαντασία και την αγαστή συνεργασία.
Μετά την υποδοχή των επισκεπτών και των νέων μαθητών της ΣΤ’ στο Θέατρο του Σχολείου, όλοι είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στις μαθητικές δράσεις και να γνωρίσουν το έργο που υλοποιήθηκε φέτος σε διαφορετικά μαθήματα και προγράμματα. Παράλληλα, υπήρχε έντονο ενδιαφέρον για τη φιλανθρωπική μας δράση, που περιελάμβανε τη συγκέντρωση τροφίμων μακράς διάρκειας και φαρμάκων για το Κοινωνικό Παντοπωλείο και Φαρμακείο του Δήμου Διονύσου, ρούχων για φυλακισμένους και παιδιά που φιλοξενούνται σε ιδρύματα, καθώς και βιβλίων για κοινωνικούς φορείς και ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Η συμμετοχή μαθητών και γονέων απέδειξε έμπρακτα το πνεύμα αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς, που καλλιεργείται στο σχολείο μας. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε ομιλία στο Αμφιθέατρο από την προϊσταμένη των Συμβουλευτικών Υπηρεσιών των Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας κ. Ξένια Παρασκευοπούλου με θέμα «Αποτελεσματικοί γονείς στο Γυμνάσιο», η οποία έδωσε στους γονείς χρήσιμες συμβουλές σχετικά με την επικοινωνία με τα παιδιά τους και τις προκλήσεις της εφηβείας. Αργότερα, παρουσιάστηκαν αναλυτικά από την Υποδιευθύντρια του Γυμνασίου μας κ. Μαρία Καραγεωργίου, Μαθηματικό, τα εκπαιδευτικά προγράμματα και οι δράσεις που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς 2025-26 αναδεικνύοντας τη δημιουργικότητα και τη συμμετοχή των μαθητών σε ποικίλους τομείς. Κατά τη διάρκεια των βιωματικών εργαστηρίων, οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν πολλές διαφορετικές πλευρές της σχολικής ζωής. Στα καλλιτεχνικά και θεατρικά εργαστήρια κυριάρχησαν η φαντασία, η έκφραση και η συνεργασία, ενώ στα εργαστήρια Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τον κόσμο των επιστημών μέσα από πειράματα, παρατηρήσεις και διαδραστικές δραστηριότητες. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν και οι δράσεις της Πληροφορικής,όπου οι επισκέπτες γνώρισαν εφαρμογές νέων τεχνολογιών και τρισδιάστατης σχεδίασης. Παράλληλα, στα εργαστήρια Δημοσιογραφίας, Ξένων Γλωσσών και Ρητορικής παρουσιάστηκαν δράσεις, που ενίσχυσαν τη δημιουργική έκφραση, τον προφορικό λόγο και τη συνεργασία των μαθητών. Ξεχωριστή ήταν και η παρουσία της ομάδας Eco Lab, η οποία ενημέρωσε το κοινό για την ανακύκλωση και τις περιβαλλοντικές δράσεις του Σχολείου προβάλλοντας τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και της υπεύθυνης στάσης ζωής. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσαν, επίσης, το εργαστήριο Μουσικής, με αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι, το εργαστήρι Αγιογραφίας, το εργαστήριο Μαθηματικών με γρίφους και δραστηριότητες λογικής, αλλά και οι δράσεις Ιστορίας και Σχολικής Διαμεσολάβησης, που ανέδειξαν τη σημασία της βιωματικής μάθησης και της επικοινωνίας αντίστοιχα. Ξεχωριστή θέση στην εκδήλωση είχε και η παρουσίαση της μαθητικής εικονικής επιχείρησης BUY AI, μέσα από την οποία φάνηκε πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αξιοποιηθεί για πιο έξυπνες και βιώσιμες αγορές. Η δράση εντυπωσίασε τους επισκέπτες και απέδειξε πόσο δημιουργικά μπορούν οι μαθητές να συνδυάζουν τη γνώση με την καινοτομία.
Η ημέρα αυτή αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία για όλους. Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν, αντάλλαξαν ιδέες και μοιράστηκαν στιγμές δημιουργίας και χαράς. Μέσα από όλες αυτές τις δράσεις φάνηκε ξεκάθαρα ότι τα Αρσάκεια Σχολεία είναι ένας σύγχρονος και ανοιχτός χώρος μάθησης, που δίνουν στα παιδιά τη δυνατότητα και τις ευκαιρίες να αναπτύσσουν δεξιότητες, να καλλιεργούν τα ταλέντα τους και να προετοιμάζονται με αυτοπεποίθηση για το μέλλον. Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη χρονιά!
Το Α’ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης ανοίγει τις πόρτες του την Πέμπτη 21 Μαΐου 2026 (09:00-14:50) και σάς προσκαλεί σε μια ξεχωριστή Ημέρα Παρουσίασης των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2025-2026.
Στη εκδήλωση-γιορτή αυτή της μάθησης, της προσφοράς και της δημιουργίας, θα έχετε την ευκαιρία να γνωρίσετε από κοντά τα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα και τα βιωματικά εργαστήρια που υλοποιούνται στο Σχολείο μας, με έμφαση στην καλλιέργεια ποικίλων δεξιοτήτων και στη δημιουργική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Επιπλέον, θα έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε παρουσιάσεις αλλά και να συμμετάσχετε ενεργά σε δράσεις και εργαστήρια, βιώνοντας στην πράξη τον τρόπο με τον οποίο το Σχολείο μας ενισχύει τη σκέψη, τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και τη συνεργασία.
Παράλληλα, η ημέρα αυτή θα έχει και έντονο κοινωνικό χαρακτήρα. Στο πλαίσιο των φιλανθρωπικών δράσεων του Α’ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης, θα συγκεντρωθούν τρόφιμα μακράς διάρκειας για το Κοινωνικό Παντοπωλείο και φάρμακα για το Κοινωνικό Φαρμακείο του Δήμου Διονύσου, ρούχα για φυλακισμένους και παιδιά ιδρυμάτων, καθώς και βιβλία, προκειμένου να στηρίξουμε κοινωνικούς φορείς και συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη. Η συμμετοχή σας σε αυτή την προσπάθεια θα αποτελέσει ένα ουσιαστικό μήνυμα αλληλεγγύης και προσφοράς, ενισχύοντας τον παιδαγωγικό μας στόχο για την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της κοινωνικής ευθύνης των παιδιών μας.
Η ημέρα αυτή αποτελεί μια ανοιχτή πρόσκληση γνωριμίας με το παιδαγωγικό μας όραμα: ένα σχολείο σύγχρονο, δημιουργικό και εξωστρεφές, που καλλιεργεί δεξιότητες του 21ου αιώνα και προετοιμάζει τους μαθητές για το μέλλον.
Σας περιμένουμε με χαρά να μοιραστούμε μαζί σας τη δύναμη της γνώσης, της καινοτομίας και της συνεργασίας.
Στο πλαίσιο της Ζώνης Πολιτισμού και της συμμετοχής στο Αειφόρο Σχολείο, οι μαθητές της Β’ Γυμνασίου της ομάδας Ecolab δημιούργησαν τον σταθμό ανακύκλωσης Ecolab, έναν χώρο που ενημερώνει, εμπνέει και ενθαρρύνει τη σχολική κοινότητα να υιοθετήσει πιο υπεύθυνες περιβαλλοντικές πρακτικές. Η δράση αποτέλεσε μια συλλογική εμπειρία, όπου οι μαθητές ανέλαβαν ενεργό ρόλο σε όλα τα στάδια: από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι την τελική διαμόρφωση του σταθμού.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον σχεδιασμό της οπτικής ταυτότητας του Ecolab. Οι μαθητές εργάστηκαν με ενθουσιασμό πάνω σε λογότυπα, γράμματα και οικολογικά σύμβολα, ζωγραφίζοντας επιφάνειες, δημιουργώντας φυτικά μοτίβα και διαμορφώνοντας χρωματικές συνθέσεις που αποτυπώνουν το μήνυμα της δράσης. Εργάστηκαν με συνέπεια και φροντίδα σε κάθε στάδιο της δημιουργίας: από τα πρώτα προσχέδια και την επιλογή των χρωμάτων μέχρι τη συνεργατική διαμόρφωση επιφανειών και τη δημιουργία στοιχείων που αναδεικνύουν το οικολογικό μήνυμα του Ecolab. Μέσα από αυτή τη διαδικασία ανέπτυξαν τη δική τους αισθητική γλώσσα, συνδυάζοντας γράμματα, σύμβολα και φυσικά μοτίβα για τον σταθμό ανακύκλωσης. Η αισθητική του σταθμού γεννήθηκε μέσα από συζήτηση, ανταλλαγή ιδεών και δημιουργική εξερεύνηση, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να δουν τις ιδέες τους να μετατρέπονται σε πραγματικό έργο. Παράλληλα, η δράση έδωσε στους μαθητές την ευκαιρία να καλλιεργήσουν συνεργατικότητα, υπευθυνότητα και δημιουργική σκέψη, βιώνοντας στην πράξη τις αξίες του Αειφόρου Σχολείου.
Ο σταθμός ανακύκλωσης Ecolab θα λειτουργεί στην εκδήλωση του σχολείου Η Ζωή μας στο Σχολείο, που θα πραγματοποιηθεί στις 21 Μαΐου 2026, ως σημείο αναφοράς για όλη τη σχολική κοινότητα. Ενημερώνει για τα υλικά που ανακυκλώνονται, ενισχύει την περιβαλλοντική ευαισθησία και υπενθυμίζει ότι η αλλαγή ξεκινά από μικρές καθημερινές πράξεις.