Εργαστήριο Δεξιοτήτων Α’ Γυμνασίου, «Πλανήτης Γη: Το κοινό μας σπίτι» 

Το πρώτο μισό του τμήματος  Α4 του A’ Αρσακείου–Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης, στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων του Α’ τετράμηνου, «Πλανήτης Γη, το κοινό μας σπίτι», έφτιαξαν, με την καθοδήγηση της καθηγήτριας Καλλιτεχνικών κ. Κυριακής Πρεβενιού,  ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για το περιβάλλον, με στόχο την ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση και την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης. Αρχικά διαβάστηκαν και συζητήθηκαν οι προτάσεις όλων των παιδιών για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι. Τα θέματα που αναλύθηκαν ήταν:     

  • Βιοκλιματική αρχιτεκτονική-μείωση της ενέργειας στο σπίτι και στο Σχολείο    
  • Τι είναι το οικολογικό μας αποτύπωμα και πως μπορούμε να το μειώσουμε;    
  • Ανακύκλωση υλικών: πρώτη ύλη    
  • Νερό, το πολύτιμο αγαθό    

Μετά από ψηφοφορία, επιλέχθηκε προς υλοποίηση η ιδέα που έλαβε τις περισσότερες ψήφους. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας και, με την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους, κατασκεύασαν το παιχνίδι στο Εργαστήριο Καλλιτεχνικών του Σχολείου.   

Το πρώτο  μισό του τμήματος Α4 έφτιαξε το παιχνίδι «The Mountain Race» ένα παιχνίδι για την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και την αξία της ανακύκλωσης. Πρόκειται ένα πρωτότυπο παιχνίδι και στόχο έχει η ομάδα που θα απαντήσει σωστά στις ερωτήσεις περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, οικολογίας, ανακύκλωσης και κατακτήσει πρώτη την κορυφή του βουνού θα είναι και η νικήτρια! 

Οι εργασίες έγιναν ανά ομάδες στο εργαστήριο Καλλιτεχνικών του Σχολείου. Πιο συγκεκριμένα η ιδέα που ψηφίστηκε ήταν του μαθητή Πέτρου Μπαλαμπάνη.  

Οι ομάδες που σχηματίστηκαν ήταν:    

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ: Πέτρος Μπαλαμπάνης, Βασιλική – Ελένη Σκουλούδη, Μυρτώ Σταματίου 

ΟΜΑΔΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ: Μυρτώ Τουτούζη, Άρτεμις Σταυριανοπούλου, Ελένη Παπαδημητρίου 

ΟΜΑΔΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ: Βασιλική – Ελένη Σκουλούδη, Μυρτώ Σταματίου, Πέτρος Μπαλαμπάνης 

ΤΑΜΠΛΟ: Ευριάνθη Παρασκευή, Μαρία Τζερνιά, Αγλαΐα – Λήδα Τσιαΐρη 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ: Ευτυχία Στεφανή, Στέλιος Τζανετάκης, Αναστάσης Τούρλος 

Η σειρά μαθημάτων με θέμα το περιβάλλον, «Πλανήτης Γη: Το κοινό μας σπίτι» έκλεισε με τους μαθητές να παίζουν με το πρωτότυπο, διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό παιχνίδι, που οι ίδιοι έφτιαξαν.    

25ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Κατασκευής Ξύλινης Φωλιάς για Πουλιά 

Κατά το σχολικό έτος 2023-2024 η περιβαλλοντική ομάδα του 2ου ΕΠΑ.Λ. Γαλατσίου με την υποστήριξη του Δήμου Γαλατσίου και της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας διοργάνωσε τον 25ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό κατασκευής Ξύλινης Φωλιάς για Πουλιά. Ο διαγωνισμός είχε ως στόχο την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση μέσω της κατασκευής βιώσιμων φωλιών για τα πουλιά.

Οι μαθητές μας ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση, παρουσιάζοντας κατασκευές που συνδύαζαν δημιουργικότητα και τη βιωσιμότητα. Από τον σχεδιασμό μέχρι την υλοποίηση, οι φωλιές που δημιουργήθηκαν αποτέλεσαν έργα τέχνης, ενσωματώνοντας την προσωπική αισθητική των μαθητών.

Μετά το τέλος του διαγωνισμού, οι φωλιές τοποθετήθηκαν στο Άλσος Βεΐκου του Δήμου Γαλατσίου και στο Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης «Αντώνης Τρίτσης» του Δήμου Ιλίου. Σε όλους τους συμμετέχοντες απονεμήθηκαν τιμητικοί έπαινοι για τη δημιουργικότητά τους και τη συμβολή τους στην προστασία του περιβάλλοντος. Ταυτόχρονα, η εμπειρία αυτή συνέβαλε στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης και προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος.

Στον διαγωνισμό συμμετείχαν οι μαθητές: Ανδρεάκου Μαρία, Καραγεωργίου Ιόλη, Καφετζή Κέλλυ, Κωσταρέλου Αγάπη, Κωνσταντάκη Μαρία-Χρυσή, Σικοτακοπούλου Μάιρα, Μπούκλη Ευγενία, Παντελίδης Χάρης και Μαρινόπουλος Νικόλας.

Τιμητικός έπαινος απονεμήθηκε και στο Σχολείο μας για την περιβαλλοντική ευαισθησία που επέδειξε συμμετέχοντας στον διαγωνισμό.

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Μυρτώ Γραμμένου, ΠΕ81

Στον δρόμο της “πράσινης ανάπτυξης”!

Στο πλαίσιο των προγραμμάτων κοινωνικής και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, η ΤΕΧΑΝ σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Αττικής (Π.Ε.Δ.Α.), διοργάνωσε ένα Μεγάλο Εκπαιδευτικό Διαγωνισμό Ανακύκλωσης για μαθητές Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Δήμων Αττικής, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, που στόχο είχε την ευαισθητοποίηση και ενεργή συμμετοχή των νέων ανθρώπων, και ειδικότερα των μαθητών, στη διαδικασία της ανακύκλωσης. Τα τρία (3) σχολικά τμήματα, που θα ανακύκλωναν τα περισσότερα υλικά (και άρα θα είχαν τη μεγαλύτερη συμμετοχή στη διαδικασία της ανακύκλωσης), θα κέρδιζαν τα τρία (3) μεγάλα δώρα – έπαθλα. Οι μαθητές του τμήματος Γ4 του Α’ Αρσακείου- Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης κατάφεραν να διακριθούν και κέρδισαν από ένα smart watch ο καθένας! Μπράβο στα παιδιά μας, που κινητοποιήθηκαν προς τον δρόμο της “πράσινης ανάπτυξης” και έδωσαν το καλό παράδειγμα με απλές κινήσεις, που γρήγορα μετατρέπονται σε ευγενή συνήθεια και σύγχρονη νοοτροπία!

Εργαστήριο Δεξιοτήτων A’ Γυμνασίου, «Πλανήτης Γη: Το κοινό μας σπίτι», Μέρος’ 

Το πρώτο μισό του τμήματος  Α3 του A΄ Αρσακείου–Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης, στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων του Α’ τετράμηνου, «Πλανήτης Γη, το κοινό μας σπίτι», έφτιαξαν, με την καθοδήγηση της καθηγήτριας Καλλιτεχνικών κ. Κυριακής Πρεβενιού,  ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για το περιβάλλον, με στόχο την ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση και την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης. Αρχικά διαβάστηκαν και συζητήθηκαν οι προτάσεις όλων των παιδιών για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι. Τα θέματα που αναλύθηκαν ήταν:    

  • Βιοκλιματική αρχιτεκτονική- μείωση της ενέργειας στο σπίτι και στο Σχολείο   
  • Τι είναι το οικολογικό μας αποτύπωμα και πως μπορούμε να το μειώσουμε;   
  • Ανακύκλωση υλικών: πρώτη ύλη   
  • Νερό, το πολύτιμο αγαθό   

Μετά από ψηφοφορία, επιλέχθηκε προς υλοποίηση η ιδέα που έλαβε τις περισσότερες ψήφους. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας και, με την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους, κατασκεύασαν το παιχνίδι στο Εργαστήριο Καλλιτεχνικών του Σχολείου.   

Το πρώτο  μισό του τμήματος Α3 έφτιαξε το παιχνίδι «Taboo, αλά Ανακύκλωση», ένα παιχνίδι για την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και την αξία της ανακύκλωσης. Στο παιχνίδι υπάρχουν κάρτες με όλες τις κατηγορίες ανακύκλωσης όπως χαρτί, πλαστικό, γυαλί, αλουμίνιο, ανακύκλωση μπαταριών, κομπόστ, ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών, ρούχων και ανακύκλωση λαμπτήρων. Υπάρχουν δύο ομάδες και στόχος του παιχνιδιού είναι οι ομάδες να πάρουν όσες περισσότερες κάρτες μπορούν από κάθε κατηγορία μαντεύοντας τη λέξη της κάρτας. Οι εργασίες έγιναν ανά ομάδες στο εργαστήριο Καλλιτεχνικών του Σχολείου. Πιο συγκεκριμένα η ιδέα που ψηφίστηκε ήταν της Κωνσταντίνας Μπελλάρα. 

Οι ομάδες που σχηματίστηκαν ήταν:   

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ: Κωνσταντίνα Μπελλάρα 

ΟΜΑΔΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ: Σωτήρης Αναστασίου, Μαρία Μπαγιάτη, Φίλιππος Ντούσης 

ΟΜΑΔΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ-ΤΑΜΠΛΟ: Μαρία Ευαγγελία Μηλιώνη, Αριάδνη Νικολάου, Μυρτώ Ξενιού 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ: Ιωάννης Δημητρακόπουλος, Κωνσταντίνος Μαθιός Χαρίτων Ιωάννης Μιχαηλίδης, Κωνσταντίνα Μπελλάρα, Ευγενία Μπούκλη, Οδυσσέας Ντέιβις Παπαθανασίου Χαράλαμπος Παντελίδης 

Η σειρά μαθημάτων με θέμα το περιβάλλον, «Πλανήτης Γη: Το κοινό μας σπίτι» έκλεισε με τους μαθητές να παίζουν με το πρωτότυπο, διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό παιχνίδι, που οι ίδιοι έφτιαξαν.   

Εργαστήριο Δεξιοτήτων Α’ Γυμνασίου, «Πλανήτης Γη: Το κοινό μας σπίτι», μέρος Γ´ 

Το πρώτο μισό του τμήματος  Α1 του A΄ Αρσακείου–Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης, στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων του Α’ τετράμηνου, «Πλανήτης Γη, το κοινό μας σπίτι», έφτιαξαν, με την καθοδήγηση της καθηγήτριας Καλλιτεχνικών κ. Κυριακής Πρεβενιού,  ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για το περιβάλλον, με στόχο την ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση και την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης. Αρχικά διαβάστηκαν και συζητήθηκαν οι προτάσεις όλων των παιδιών για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι. Τα θέματα που αναλύθηκαν ήταν:    

  • Βιοκλιματική αρχιτεκτονική- μείωση της ενέργειας στο σπίτι και στο Σχολείο   
  • Τι είναι το οικολογικό μας αποτύπωμα και πως μπορούμε να το μειώσουμε;   
  • Ανακύκλωση υλικών: πρώτη ύλη   
  • Νερό, το πολύτιμο αγαθό   

Μετά από ψηφοφορία, επιλέχθηκε προς υλοποίηση η ιδέα που έλαβε τις περισσότερες ψήφους. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας και, με την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους, κατασκεύασαν το παιχνίδι στο Εργαστήριο Καλλιτεχνικών του Σχολείου.  

Το πρώτο  μισό του τμήματος Α1  έφτιαξε το παιχνίδι «Ο Σκουπιδοφάγος Δράκος», ένα παιχνίδι για την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και την αξία της ανακύκλωσης. Στόχος του παιχνιδιού είναι ο δράκος να εξαφανίσει όλα τα σκουπίδια που μολύνουν το περιβάλλον και να τα ανακυκλώσει. Οι παίκτες καλούνται να κατευθύνουν τον δράκο να εξαφανίσει όλα τα σκουπίδια από το ταμπλό. Νικητής του παιχνιδιού θα είναι ο παίκτης  που θα καταφέρει τον δράκο να εξαφανίσει τα περισσότερα σκουπίδια. 

Οι εργασίες έγιναν ανά ομάδες στο εργαστήριο Καλλιτεχνικών του Σχολείου. Πιο συγκεκριμένα η ιδέα που ψηφίστηκε ήταν του μαθητή Ιωάννη Βασιλόπουλου

Οι ομάδες που σχηματίστηκαν ήταν:   

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ: Ιωάννης Βασιλόπουλος 

ΟΜΑΔΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ: Λουΐζα Αλεξάνδρου, Ανδριάννα Βασιλοπούλου, Μαρία-Άννα Ανδρεάδη 

ΟΜΑΔΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ-ΤΑΜΠΛΟ: Αριάδνη-Ρόζα Βοσκεριτσιάν-Χρονέα, Βασιλική Γκολφινοπούλου  

ΟΜΑΔΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΩΝ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΩΝ : Χρήστος Αναστασιάδης, Φίλιππος Αναστασίου, Παναγιώτης Βακαλόπουλος, Ευθύμιος Βασιλείου, Ιάσονας Γούτσος 

Τον «Σκουπιδοφάγο Δράκο» έφτιαξε με τεχνική αναδίπλωσης χαρτιού origami η Μαρία Ανδρεάκου.  

Η σειρά μαθημάτων με θέμα το περιβάλλον, «Πλανήτης Γη: Το κοινό μας σπίτι» έκλεισε με τους μαθητές να παίζουν με το πρωτότυπο, διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό παιχνίδι, που οι ίδιοι έφτιαξαν.   

Κινητό «Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανακύκλωσης» – Επίσκεψη στα Αρσάκεια Σχολεία Εκάλης (Δημοτικά – Γυμνάσια – Λύκεια)

Το Κινητό «Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανακύκλωσης» βρέθηκε στις εγκαταστάσεις σας των Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων για το χρονικό διάστημα 26/2-1/3/2024, προκειμένου να πραγματοποιήσει εκπαιδευτικές δράσεις για όλους τους μαθητές του Σχολείου μας από τη Δευτέρα 26/2/24 έως και την Παρασκευή 1/3/24.

Λίγα λόγια για τη δράση:

Το 1ο παγκοσμίως «Κινητό Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης & Ανακύκλωσης» έχει αναπτυχθεί με στόχο την ανάπτυξη της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών και την εκπαίδευση των δημοτών στα θέματα της βιώσιμης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας.

Μαθητές και εκπαιδευτικοί επισκέπτονται το «Κινητό Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης & Ανακύκλωσης» και, με χρήση του εγκεκριμένου από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων εκπαιδευτικού προγράμματος, που πραγματοποιείται στο 2ο επίπεδο του κέντρου, συνειδητοποιούν τα σημαντικά οφέλη της ανακύκλωσης.

Η εξειδικευμένη εκπαιδευτική ομάδα μεταδίδει με βιωματικό τρόπο τις αρχές της ανακύκλωσης, μέσα από εκπαιδευτικές δραστηριότητες και πλούσιο ειδικά σχεδιασμένο υλικό, βοηθώντας τους μαθητές να γνωρίσουν ποια είναι τα ανακυκλώσιμα υλικά, να μάθουν έξυπνους τρόπους να ανακυκλώνουν στην καθημερινότητά τους, να εξοικειωθούν με την έννοια της ανακύκλωσης ως διαδικασία και ως πρακτική μεγάλης σημασίας για το περιβάλλον και να αντιληφθούν τη σημασία της ανακύκλωσης ως μέσο για έναν πιο πράσινο πλανήτη.

«Πλανήτης Γη: Το κοινό μας σπίτι», Εργαστήριο Δεξιοτήτων Α΄ Γυμνασίου, Μέρος Β΄ «Πλανήτης Γη: Το κοινό μας σπίτι»

Το δεύτερο μισό του τμήματος  Α2 του A΄ Αρσακείου – Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης, στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων του Α’ τετράμηνου, «Πλανήτης Γη, το κοινό μας σπίτι», έφτιαξαν, με την καθοδήγηση της καθηγήτριας Καλλιτεχνικών κ. Κυριακής Πρεβενιού, ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για το περιβάλλον, με στόχο την ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση και την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης. 

Αρχικά διαβάστηκαν και συζητήθηκαν οι προτάσεις όλων των παιδιών για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι. Τα θέματα που αναλύθηκαν ήταν:   

  • Βιοκλιματική αρχιτεκτονική- μείωση της ενέργειας στο σπίτι και στο Σχολείο  
  • Τι είναι το οικολογικό μας αποτύπωμα και πως μπορούμε να το μειώσουμε;  
  • Ανακύκλωση υλικών: πρώτη ύλη  
  • Νερό, το πολύτιμο αγαθό  

Μετά από ψηφοφορία, επιλέχθηκε προς υλοποίηση η ιδέα που έλαβε τις περισσότερες ψήφους. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας και, με την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους, κατασκεύασαν το παιχνίδι στο Εργαστήριο Καλλιτεχνικών του Σχολείου.  

Το δεύτερο  μισό του τμήματος Α2 έφτιαξε το παιχνίδι «Στοιχειωμένη Πόλη», ένα παιχνίδι γνώσεων σχετικά με την οικολογική – περιβαλλοντική μόλυνση. Στόχος του παιχνιδιού είναι να φτάσουν οι παίκτες στη μολυσμένη λίμνη της πόλης τους και να την «σώσουν» από την περιβαλλοντική μόλυνση. Οι παίκτες καλούνται να ανέβουν μια σκάλα απαντώντας ερωτήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας με θέμα το περιβάλλον. Νικητής θα είναι ο παίκτης  που θα απαντήσει σωστά στις ερωτήσεις και θα φτάσει πρώτος στη λίμνη για την «σώσει» από τη μόλυνση. 

Οι εργασίες έγιναν ανά ομάδες στο εργαστήριο Καλλιτεχνικών του Σχολείου. Πιο συγκεκριμένα η ιδέα που ψηφίστηκε ήταν της Αναστασίας-Λιλάς Μαρινέλη .  

Οι ομάδες που σχηματίστηκαν ήταν:  

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ: Αναστασία-Λιλά Μαρινέλη 

ΟΜΑΔΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ: Αναστασία-Λιλά Μαρινέλη, Γιώργος Μαρκόπουλος 

ΟΜΑΔΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ-ΤΑΜΠΛΟ: Παναγιώτα Μπρέμπου, Έλλη-Αθανασία Χατζή, Μαρία Άννα Μπέτση 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ: Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Νικόλας Σούκουλης, Ναταλία Εριφίλη Μαντά  

ΟΜΑΔΑ ΚΑΡΤΩΝ: Μάριος-Ορφέας Μπρανιάς Βακιρτζής, Νεφέλη Μακρυγιάννη, Νικόλας Μαρινόπουλος 

Η σειρά μαθημάτων με θέμα το περιβάλλον, «Πλανήτης Γη: Το κοινό μας σπίτι» έκλεισε με τους μαθητές να παίζουν με το πρωτότυπο, διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό παιχνίδι, που οι ίδιοι έφτιαξαν.  

Εκπαιδευτική επίσκεψη στη θεατρική παράσταση «Ραπουνζέλ χωρίς παραμύθι»

Την Πέμπτη 21/12/2023 οι μαθητές του Α2 του Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση «Ραπουνζέλ χωρίς παραμύθι», σε σκηνοθεσία Ηλία Καρελλά στο θέατρο ΚΑΠΠΑ. Το εμβληματικό έργο του Mike Kenny «Ραπουνζέλ χωρίς παραμύθι» κέρδισε μια ξεχωριστή θέση στις καρδιές μικρών και μεγάλων και το Βραβείο Θεάτρου για παιδιά και εφήβους από την Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών. Ένα έργο με έντονο εκπαιδευτικό χαρακτήρα, γεμάτο συναισθήματα, διαχρονικά μηνύματα και ελπίδα, για θεατές κάθε ηλικίας.  Σκοπός του είναι  να μας ευαισθητοποιήσει  απέναντι στη διαφορετικότητα, την απομόνωση, τον ρατσισμό, τον πόλεμο, το περιβάλλον, την απώλεια, τις μαθησιακές δυσκολίες,  με τρόπο απλό και τρυφερό τονίζοντας την ανθρώπινη ανάγκη για επικοινωνία. Μια ολοκληρωμένη παράσταση που συνδυάζει μοναδικά επί σκηνής, τους ηθοποιούς, το σύγχρονο θέατρο σκιών και  τη ζωντανή μουσική. Τη φετινή χρονιά η παράσταση τελεί υπό την αιγίδα της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Τους μαθητές συνόδευσαν οι καθηγήτριες κ. Γραμμένου και κ. Ερμοπούλου.

Ζωή σημαίνει… οξυγόνο! Κλιματική αλλαγή: είμαστε στο παρά πέντε;

Γράφει η μαθήτρια Λήδα Σκαπινάκη (Β4)

Λέγοντας «κλιματική αλλαγή» εννοούμε τις αισθητές μεταβολές του παγκόσμιου κλίματος, οι οποίες δυστυχώς δεν οφείλονται μόνο σε φυσικά αίτια, αλλά κυρίως σε ανθρώπινες δραστηριότητες, όπως η αποψίλωση των τροπικών δασών, η γεωργία, η κτηνοτροφία και η παραγωγή χημικών ουσιών. Εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, η στάθμη της θάλασσας αυξάνεται, οι παγετώνες λιώνουν. Παρατηρούνται, ακόμη, ακραία καιρικά φαινόμενα -εντονότερα και πιο εντατικά-, μείωση του ατμοσφαιρικού όζοντος, αλλαγές στο οικοσύστημα, λόγω της απώλειας της βιοποικιλότητας, αλλαγές στις προμήθειες του γλυκού πόσιμου νερού, υποβάθμιση του εδάφους και αστικοποίηση. Διάφοροι οικολογικοί σύλλογοι από όλον τον κόσμο, αλλά και ηγεσίες κρατών προσπαθούν να συνεργαστούν, ώστε να βρουν μια λύση. Είναι όμως εφικτό αυτό, αν δεν βοηθήσουμε ΚΑΙ ατομικά;
Πού βρισκόμαστε σήμερα; Έχουμε ήδη αυξήσει τη θερμοκρασία του πλανήτη κατά περισσότερο από 1 °C σε σύγκριση με το επίπεδο των θερμοκρασιών που επικρατούσαν πριν από τη βιομηχανική εποχή. Οι επιστήμονες που συμμετέχουν στη διακυβερνητική επιτροπή για την κλιματική αλλαγή (IPCC) προειδοποιούν ότι η αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη κατά 1,5 °C θα έχει σοβαρές- ακόμη και μη αναστρέψιμες- συνέπειες για το περιβάλλον και τις κοινωνίες μας. Ας μιλήσουμε για το «φαινόμενο του θερμοκηπίου». Στην ατμόσφαιρα της Γης βρίσκονται κάποια αέρια, τα οποία συγκρατούν τη θερμότητα του ήλιου και εμποδίζουν τη διάχυσή της στο διάστημα, υπερθερμαίνοντας έτσι τον πλανήτη. Το φαινόμενο αυτό είναι φυσικό, ωστόσο η ανθρώπινη δραστηριότητα συμβάλλει αρκετά στην αύξηση συγκέντρωσης αερίων. Με την καύση του πετρελαίου και του άνθρακα παράγονται μεγάλες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα και υποξειδίου του αζώτου, ενώ με την υλοτομία χάνονται πολλά δέντρα, τα οποία απορροφούσαν διοξείδιο του άνθρακα, με αποτέλεσμα πλέον να απελευθερώνεται και αυτό στην ατμόσφαιρα. Αυτά τα επιπλέον αέρια ενισχύουν το «φαινόμενο του θερμοκηπίου» στην ατμόσφαιρα του πλανήτη μας, με αποτέλεσμα η θερμοκρασία της γης να αυξάνεται με πρωτοφανείς ρυθμούς και να επέρχονται σημαντικές αλλαγές στο κλίμα.

Η κλιματική αλλαγή επηρεάζει όλες τις περιοχές του κόσμου. Για να αποφύγουμε την ολική καταστροφή του πλανήτη, μπορούμε να εφαρμόσουμε στην καθημερινότητά μας κάποια μέτρα, που μπορούν να θεωρηθούν «μικρά» ή «ασήμαντα», αλλά που μπορούν να κάνουν τη μεγάλη διαφορά. Για παράδειγμα, αν προσπαθήσουμε να μειώσουμε την κατανάλωση της ενέργειας στα σπίτια μας, τότε θα μειωθούν και οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Επίσης, μπορούμε να περιορίσουμε τη χρήση αυτοκινήτων και να μετακινούμαστε με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ή ακόμα καλύτερα με ποδήλατα, όπου αυτό είναι δυνατόν. Θα μπορούσαμε να έχουμε καθαρότερο αέρα με αποδοτικότερα συστήματα δημόσιων συγκοινωνιών στις πόλεις! Και, φυσικά, η ανακύκλωση είναι ένα από τα πιο εύκολα, αλλά και δραστικά μέτρα.
Ας μην έχουμε την ψευδαίσθηση ότι η κλιματική αλλαγή, μια μέρα, απλώς θα εξαφανιστεί! Η κλιματική αλλαγή αποτελεί επείγουσα απειλή για τον πλανήτη μας, αλλά όλοι μας μπορούμε να κάνουμε κάτι για να την καταπολεμήσουμε και να οικοδομήσουμε ένα καλύτερο μέλλον. Ας μην είμαστε εγωιστές, ας σκεφτούμε λίγο και τις επόμενες γενιές! Κάθε δράση, έστω και μικρή, έχει μεγάλη σημασία!

«Πλανήτης γη, το κοινό μας σπίτι», Εργαστήριο Δεξιοτήτων – Περιβάλλον, Α’ Γυμνασίου

Το πρώτο μισό του τμήματος  Α΄2 του A΄ Αρσακείου – Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης, στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων του Ά τετράμηνου, «Πλανήτης Γη, το κοινό μας σπίτι», έφτιαξαν, με την καθοδήγηση της καθηγήτριας Καλλιτεχνικών κ. Κυριακής Πρεβενιού,  ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για το περιβάλλον, με στόχο την ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση και την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης. 

Αρχικά διαβάστηκαν και συζητήθηκαν οι προτάσεις όλων των παιδιών για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι. Τα θέματα που αναλύθηκαν ήταν:  

  • Βιοκλιματική αρχιτεκτονική- μείωση της ενέργειας στο σπίτι και στο Σχολείο 
  • Τι είναι το οικολογικό μας αποτύπωμα και πως μπορούμε να το μειώσουμε; 
  • Ανακύκλωση υλικών: πρώτη ύλη 
  • Νερό, το πολύτιμο αγαθό 

Μετά από ψηφοφορία, επιλέχθηκε προς υλοποίηση η ιδέα που έλαβε τις περισσότερες ψήφους. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας και, με την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους, κατασκεύασαν το παιχνίδι στο Εργαστήριο Καλλιτεχνικών του Σχολείου. 

Το πρώτο μισό του τμήματος Α΄2 έφτιαξε το «Make a tree», ένα παιχνίδι γνώσεων σχετικά με την οικολογική – περιβαλλοντική συνείδηση. Στόχος του παιχνιδιού είναι να φτιάξει ο κάθε παίκτης όσα περισσότερα δέντρα μπορεί ώστε έτσι να συμβάλλει στην αύξηση του οξυγόνου, στην προστασία από τις πλημμύρες, να μειώσει με αυτόν τον τρόπο το οικολογικό του αποτύπωμα και να πάρει τους πιο πολλούς πόντους! Αυτός ο παίκτης με τους πιο πολλούς πόντους και δέντρα είναι και ο νικητής του παιχνιδιού.

Οι εργασίες έγιναν ανά ομάδες στο εργαστήριο Καλλιτεχνικών του Σχολείου. Πιο συγκεκριμένα η ιδέα που ψηφίστηκε ήταν της Αγγελικής – Καλλιόπης Καφεντζή. Οι ομάδες που σχηματίστηκαν ήταν: 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ: Αγγελική -Καλλιόπη Καφεντζή  

ΟΜΑΔΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ: Σωτήρης Αναστασίου, Αγάπη Κωσταρέλλου, Κατερίνα Μαγκανά 

ΟΜΑΔΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ: Χάρης Κράλλης, Κωνσταντίνος Λάμπρου 

ΟΜΑΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΜΠΛΟ: Μαρία Χρυσή Κωνσταντάκη, Αγγελική -Καλλιόπη Καφεντζή, Ανδρέας Κοκολάκης 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ: Πέτρος Καρελίδης, Γρηγόρης Δημητρακόπουλος, Μάξιμος Κουβαράς 

Η σειρά μαθημάτων με θέμα το περιβάλλον, «Πλανήτης Γη: Το κοινό μας σπίτι» έκλεισε με τους μαθητές να παίζουν με το πρωτότυπο, διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό παιχνίδι, που οι ίδιοι έφτιαξαν.