Ο λαχανόκηπος μας μεγαλώνει μέρα με τη μέρα! 

Από τις 22 Απριλίου έως τις 7 Μαΐου 2026, ο σχολικός μας λαχανόκηπος έχει ήδη παρουσιάσει εντυπωσιακή ανάπτυξη, γεμίζοντας τους μαθητές με χαρά και ενθουσιασμό βλέποντας τα οπωροκηπευτικά τους να μεγαλώνουν μέρα με τη μέρα. Οι μαθητές του Α1 τμήματος του Α’ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης, στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Περιβάλλον και Ευ Ζην», συμμετείχαν σε μια βιωματική δράση με επίκεντρο την αειφορία και τη βιολογική καλλιέργεια. Με υπευθυνότητα και συνεργατικό πνεύμα δημιούργησαν τον δικό τους σχολικό βιολογικό λαχανόκηπο, φυτεύοντας ποικιλία οπωροκηπευτικών και αρωματικών-θεραπευτικών φυτών της ελληνικής γης, όπως μαρούλια, κρεμμύδια, μαϊντανό, άνηθο και βασιλικό. Μέσα σε μόλις λίγες εβδομάδες, από τις 22 Απριλίου έως τις 7 Μαΐου 2026, τα φυτά αναπτύχθηκαν σημαντικά, γεγονός που έδωσε στους μαθητές τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν έμπρακτα τον κύκλο ανάπτυξης των καλλιεργειών και να κατανοήσουν τη σημασία της φροντίδας και της υπομονής στη βιολογική καλλιέργεια. 

Η δράση αυτή αποτέλεσε όχι μόνο μια ουσιαστική επαφή με τη φύση, αλλά και ένα σημαντικό βήμα για την καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης. Οι μαθητές υιοθέτησαν πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον, αποφεύγοντας τη χρήση χημικών ουσιών και επιλέγοντας φυσικούς και βιολογικούς τρόπους καλλιέργειας. Ο σχολικός λαχανόκηπος αποτελεί πλέον ένα ζωντανό παράδειγμα αειφορίας και συνεχούς ανάπτυξης, ενισχύοντας την υπευθυνότητα, τη συνεργασία και τον σεβασμό προς το φυσικό περιβάλλον. Μέσα από τέτοιες πρωτοβουλίες, οι μαθητές καλλιεργούν δεξιότητες ζωής και εξελίσσονται σε ενεργούς πολίτες με περιβαλλοντική ευαισθησία. 

Υπεύθυνες καθηγήτριες: κ. Κυριακή Πρεβενιού, Καλλιτεχνικών, και κ. Μαρία Σόφη, Τεχνολογίας  

Το ΣΧΟΛΕΙΑ-ΖΩ 3 είναι γεγονός!

Διαβάστε το ΣΧΟΛΕΙΑ-ΖΩ 3 πατώντας εδώ.

Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε την έκδοση του 3ου τεύχους της σχολικής μας εφημερίδας «ΣΧΟΛΕΙΑ-ΖΩ». Το νέο αυτό τεύχος δεν έρχεται απλώς να προστεθεί στα προηγούμενα∙ έρχεται να μας θυμίσει γιατί ξεκινήσαμε. Σε μια εποχή με ασθματικούς ρυθμούς, όπου οι ειδήσεις καταναλώνονται σε τίτλους και εικόνες, οι μαθητές-συντάκτες της εφημερίδας μας επιλέγουν συνειδητά να επιβραδύνουν, να εμβαθύνουν, να προσεγγίζουν την πραγματικότητα με κριτική ματιά και, κυρίως, να… σχολειά-ζουν. Κάθε σελίδα κρύβει τη χαρά της συνεργασίας, τις συζητήσεις που προηγήθηκαν, τις διαφωνίες που γέννησαν καλύτερα κείμενα. Το αποτέλεσμα είναι ένα πολυφωνικό και ζωντανό έντυπο, που αντικατοπτρίζει τη μαθητική σκέψη με αυθεντικότητα.

Το συγκεκριμένο τεύχος αποκτά κι έναν ιδιαίτερο συμβολισμό, καθώς συμπίπτει με μία σημαντική επέτειο: το 2026 συμπληρώνονται 190 χρόνια από την ίδρυση της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας. Σχεδόν δύο αιώνες ζωντανής παράδοσης των Αρσακείων Σχολείων! Με αφορμή αυτή την επέτειο, ορισμένα από τα θέματα της εφημερίδας μας στρέφονται στην ιστορία, τις αξίες και την εκπαιδευτική κληρονομιά, που συνεχίζει να εμπνέει γενιές μαθητών και εκπαιδευτικών.

Σας καλούμε, λοιπόν, να διαβάσετε αυτό το τεύχος όχι βιαστικά, αλλά με περιέργεια. Να συμφωνήσετε, να διαφωνήσετε, να προβληματιστείτε. Γιατί μια σχολική εφημερίδα πετυχαίνει τον σκοπό της, μόνο όταν γίνεται αφορμή για σκέψη και κουβέντα. Tο ΣΧΟΛΕΙΑ-ΖΩ συνεχίζει. Και όσο υπάρχουν μαθητές, που θέλουν να πουν τη γνώμη τους, θα βρίσκει πάντα λόγο να εκδίδεται. Καλή ανάγνωση!

Η Δημοσιογραφική Ομάδα του Α’ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης

Πρόγραμμα για τη Διαχείριση του Άγχους στο πλαίσιο της Εβδομάδας Ψυχικής Υγείας 

Στο πλαίσιο της Εβδομάδας Ψυχικής Υγείας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης του Α’ Αρσακείου – Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης συμμετείχαν σε ένα βιωματικό πρόγραμμα με θέμα το άγχος, εστιάζοντας τόσο στο γενικευμένο άγχος όσο και σε εκείνο που απορρέει από τις αυξημένες υποχρεώσεις και την ανάγκη αποδοχής από το κοινωνικό τους περιβάλλον. 

Κατά τη διάρκεια της δράσης, οι μαθητές συμπλήρωσαν ένα σύντομο ερωτηματολόγιο σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους διαχειρίζονται το άγχος στην καθημερινότητά τους και μοιράστηκαν εμπειρίες και σκέψεις γύρω από τις πηγές πίεσης που βιώνουν. Ακολούθησε συζήτηση για πρακτικούς τρόπους αντιμετώπισης και για στρατηγικές που μπορούν να διευκολύνουν την καθημερινή τους ζωή, με ιδιαίτερη έμφαση στη διαχείριση του χρόνου ως βασικό παράγοντα μείωσης του άγχους και ενίσχυσης της ψυχικής ευεξίας. 

Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τη Σύμβουλο Επαγγελματικού Προσανατολισμού του σχολείου κ. Ιωάννα Κούρτη 

Συνεδρίαση Δεκαπενταμελούς Μαθητικού Συμβουλίου: Ενίσχυση της δημοκρατικής συμμετοχής και της μαθητικής πρωτοβουλίας

Το Δεκαπενταμελές Μαθητικό Συμβούλιο του Α’ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης, συνεδρίασε στις 13/02/2026, συζητώντας και λαμβάνοντας αποφάσεις για σημαντικά ζητήματα που αφορούν τη σχολική ζωή και τη μαθητική κοινότητα. 

  • Συγκεκριμένα, πρώτο θέμα αποτέλεσε η διοργάνωση του σχολικού χορού, μια πρωτοβουλία που συμβάλλει ουσιαστικά στην ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών, προάγει την κοινωνικοποίηση και καλλιεργεί το πνεύμα της συνεργασίας και της ανάληψης πρωτοβουλιών. Μέσα από τέτοιες δράσεις, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν ενεργά και δημιουργικά στη διαμόρφωση της σχολικής τους εμπειρίας. 
  • Δεύτερο θέμα ήταν η οργάνωση για τις μπλούζες που θα φορούσαν στην πολυήμερη εκδρομή. Η δράση αυτή ενισχύει την ομαδικότητα και την αλληλεγγύη μεταξύ των μαθητών, ενώ παράλληλα καλλιεργεί την υπευθυνότητα, καθώς απαιτεί συντονισμό, συνέπεια και συνεργασία. 
  • Τρίτο θέμα αποτέλεσε η συμμετοχή εκπροσώπων του σχολείου στο μαθητικό συμβούλιο για το Αειφόρο Σχολείο, μια σημαντική διαδικασία που προάγει την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και την ενεργό συμμετοχή των μαθητών σε ζητήματα βιωσιμότητας. 
  • Τέλος, συζητήθηκε η συνέχιση της δράσης για το άδειασμα των κάδων ανακύκλωσης και η επικαιροποίηση του σχετικού προγράμματος, με στόχο την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και την υιοθέτηση υπεύθυνων στάσεων από το σύνολο της σχολικής κοινότητας. 

Αξίζει να τονιστεί ότι το σχολείο μας δίνει ιδιαίτερη σημασία στη λειτουργία των μαθητικών κοινοτήτων και στον θεσμό του δεκαπενταμελούς συμβουλίου. Η διαδικασία αυτή δεν αποτελεί απλώς έναν τρόπο οργάνωσης των μαθητών, αλλά έναν ουσιαστικό πυρήνα δημοκρατικής παιδείας. Μέσα από τη συμμετοχή τους, οι μαθητές μαθαίνουν να εκφράζουν απόψεις, να συνεργάζονται, να συνδιαμορφώνουν αποφάσεις και να αναλαμβάνουν ευθύνες. 

Παράλληλα, ενισχύεται η συνεισφορά, η ανάληψη πρωτοβουλιών και η καλλιέργεια δημοκρατικών αξιών, ενώ δίνεται έμφαση και στη συμμετοχή σε περιβαλλοντικές δράσεις. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές όχι μόνο βελτιώνουν την καθημερινότητά τους στο σχολείο, αλλά λειτουργούν και ως θετικά πρότυπα για το σύνολο της σχολικής κοινότητας, προωθώντας αξίες συνεργασίας, υπευθυνότητας και σεβασμού προς το περιβάλλον και τους συμμαθητές τους. 

Μικροί αρχαιολόγοι εν δράσει…

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Β3 και Β4 του Α’ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης βρέθηκαν στον χώρο του Αρχαιολογικού και Περιβαλλοντικού Πάρκου των Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων, όπου χωρισμένοι σε ομάδες, εργάστηκαν συστηματικά με σκοπό τη διεξαγωγή μιας ανασκαφής. Χρησιμοποίησαν ανασκαφικά εργαλεία, μελέτησαν τα ευρήματά τους, συνεργάστηκαν για τη συμπλήρωση του ημερολογίου ανασκαφής και εξήγαγαν πολύτιμα συμπεράσματα.

Σκοπός του προγράμματος της Δειγματικής Ανασκαφής είναι η βιωματική προσέγγιση του μαθήματος της ιστορίας, η άσκηση στην πραγματοποίηση έρευνας, αλλά και η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς. Υπεύθυνη του προγράμματος είναι κ. Ερασμία Παπαγεωργίου, αρχαιολόγος, με την οποία συνεργάστηκαν όλοι οι φιλόλογοι-διδάσκοντες του μαθήματος της Ιστορίας του Σχολείου μας.

Ένας βιολογικός λαχανόκηπος στο Σχολείο μας! 

Την Τετάρτη 22 Μαΐου 2026, οι μαθητές του Α1 τμήματος του Α’ Αρσακείου Γυμνασίου Εκάλης, στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων Περιβάλλον και Ευ Ζην, συμμετείχαν σε μια βιωματική δράση με επίκεντρο την αειφορία και τη βιολογική καλλιέργεια. Με ενθουσιασμό και υπευθυνότητα, οι μαθητές δημιούργησαν τον δικό τους σχολικό βιολογικό λαχανόκηπο, φυτεύοντας ποικιλία οπωροκηπευτικών και αρωματικών-θεραπευτικών φυτών της ελληνικής γης, όπως μαρούλια, κρεμμύδια, μαϊντανό, άνηθο και βασιλικό. Χωρισμένοι σε τρεις ομάδες, με την καθοδήγηση των κηπουρών του Σχολείου μας, ανέλαβαν την καλλιέργεια διαφορετικών παρτεριών, συνεργαζόμενοι άψογα και εφαρμόζοντας στην πράξη την αρχή της ομαδοσυνεργατικής μάθησης. Αφού τοποθέτησαν τα φυτώρια στις σωστές θέσεις, έσκαψαν το χώμα, φύτεψαν τα φυτά κι έπειτα τα πότισαν. Η δράση αυτή δεν αποτέλεσε μόνο μια ευκαιρία για επαφή με τη φύση, αλλά και ένα ουσιαστικό βήμα προς την καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης. Οι μαθητές υιοθέτησαν πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον, αποφεύγοντας τη χρήση χημικών ουσιών και επιλέγοντας φυσικούς και βιολογικούς τρόπους καλλιέργειας. 

Ο σχολικός λαχανόκηπος αποτελεί πλέον ένα ζωντανό παράδειγμα της αειφορίας που προωθεί το Σχολείο μας, ενισχύοντας την υπευθυνότητα, τη συνεργασία και τον σεβασμό προς το φυσικό περιβάλλον. Μέσα από τέτοιες πρωτοβουλίες, οι μαθητές αναπτύσσουν δεξιότητες ζωής και γίνονται ενεργοί πολίτες με περιβαλλοντική ευαισθησία. 

Υπεύθυνες καθηγήτριες: κ. Κυριακή Πρεβενιού, Καλλιτεχνικών, και κ. Μαρία Σόφη, Τεχνολογίας 

Γνωρίζοντας τα φυτά του Σχολικού μας Λαχανόκηπου: Μια πράσινη αρχή για την Α’ Γυμνασίου 

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και των δράσεων του Αειφόρου Σχολείου, οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου ενημερώθηκαν για τα φυτά που θα καλλιεργηθούν φέτος στον σχολικό λαχανόκηπο. Οι υπεύθυνες καθηγήτριες, κ. Κυριακή Πρεβενιού και κ. Μαρία Σόφη, παρουσίασαν στα παιδιά τα λαχανικά, τα αρωματικά και τα θεραπευτικά φυτά που μπορούν να ευδοκιμήσουν στο σχολικό περιβάλλον, εξηγώντας τις ιδιότητές τους, τις ανάγκες καλλιέργειας και τον τρόπο με τον οποίο συνδέονται με την καθημερινή μας ζωή. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν φυτά όπως το καρότο, το πράσο, τη ρίγανη, τον μάραθο και τη λεβάντα. Έμαθαν ότι το καρότο είναι πλούσιο σε β-καροτίνη και συμβάλλει στην υγεία των ματιών, ότι το πράσο είναι ανθεκτικό και χρήσιμο στη μαγειρική, ότι η ρίγανη αποτελεί βασικό αρωματικό της ελληνικής κουζίνας με αντισηπτικές ιδιότητες, ενώ ο μάραθος και η λεβάντα προσφέρουν άρωμα, γεύση και σημαντικά οφέλη για την υγεία. Παράλληλα, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις ιδιότητες πολλών από αυτών, όπως την ηρεμιστική δράση της λεβάντας, την αντισηπτική δύναμη της ρίγανης, τις χωνευτικές ιδιότητες του μάραθου και τα αντιοξειδωτικά στοιχεία του καρότου. Τονίστηκε επίσης ότι, παρότι τα φυτά αυτά έχουν ωφέλιμες ιδιότητες, δεν αντικαθιστούν την ιατρική περίθαλψη και πρέπει να χρησιμοποιούνται με υπευθυνότητα. Η ενημέρωση δεν περιορίστηκε μόνο στις ιδιότητες των φυτών, αλλά ανέδειξε και τα οφέλη που αποκομίζουν οι μαθητές μέσα από τη συμμετοχή τους στον σχολικό λαχανόκηπο. Η ενασχόληση με τα φυτά τους βοηθά να κατανοούν τον κύκλο ζωής, να αναπτύσσουν οικολογική συνείδηση, να συνεργάζονται σε βιωματικές δραστηριότητες και να συνδέουν τη θεωρία της τάξης με την πράξη. Παράλληλα, καλλιεργούν υπευθυνότητα, φροντίδα και σεβασμό προς το περιβάλλον, ενώ έρχονται πιο κοντά στη φύση και αντιλαμβάνονται τη σημασία της υγιεινής διατροφής. Ο σχολικός λαχανόκηπος αποτελεί έτσι ένα ζωντανό εργαστήριο μάθησης, όπου κάθε φυτό έχει τη δική του ιστορία και οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από την εμπειρία. Η δράση αυτή ενισχύει την περιβαλλοντική ευαισθησία, την ομαδικότητα και την ενεργή συμμετοχή των παιδιών σε ένα σχολείο που προάγει τη βιωσιμότητα και την αγάπη για τη φύση. 

Μια ξεχωριστή εμπειρία επιχειρηματικότητας και καινοτομίας για τους μαθητές των Αρσακείων – Τοσιτσείων Γυμνασίων Εκάλης στη Μαθητική Εμπορική Έκθεση της Junior Achievement Greece

Την Παρασκευή 20 Μαρτίου 2026, οι μαθητές της Γ’ τάξης των Αρσακείων – Τοσιτσείων Γυμνασίων Εκάλης συμμετείχαν στη Μαθητική Εμπορική Έκθεση της Junior Achievement Greece, που πραγματοποιήθηκε στο The Mall Athens, στο πλαίσιο του προγράμματος «Εικονική Επιχείρηση». Στην έκθεση συμμετείχαν μαθητικές ομάδες από όλη την Ελλάδα, παρουσιάζοντας καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες και εφαρμογές.

Οι μαθητές των Σχολείων μας παρουσίασαν την εικονική επιχείρηση BUY AI, μια καινοτόμο εφαρμογή αγορών supermarket με voice-first λειτουργία, η οποία βοηθά τον χρήστη να οργανώνει εύκολα τις αγορές του και να επιλέγει προϊόντα με βάση την υγεία, το κόστος και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Η εφαρμογή περιλαμβάνει τον ψηφιακό φωνητικό βοηθό αγορών Babi, ο οποίος καθοδηγεί τον χρήστη με απλό και άμεσο τρόπο κατά τη διαδικασία επιλογής προϊόντων. Η παρουσίαση της ομάδας απέσπασε ιδιαίτερα θετικά σχόλια από τους κριτές και το κοινό, οι οποίοι επαίνεσαν την πρωτοτυπία της ιδέας, τη χρησιμότητα της εφαρμογής, καθώς και το υψηλό επίπεδο προετοιμασίας, ωριμότητας και συνεργασίας που επέδειξαν οι μαθητές.

Θερμά συγχαρητήρια και ευχαριστίες στους μαθητές για την προσπάθεια που κατέβαλαν, καθώς μέσα από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα γνώρισαν στην πράξη τη διαδικασία δημιουργίας μιας επιχείρησης, ανέπτυξαν δημιουργική και κριτική σκέψη, καλλιέργησαν δεξιότητες συνεργασίας και παρουσίασαν το έργο τους με υπευθυνότητα, ωριμότητα και αυτοπεποίθηση. Η συμμετοχή τους στη Μαθητική Εμπορική Έκθεση αποτέλεσε μια ιδιαίτερα σημαντική εμπειρία δημιουργίας και μάθησης, αναδεικνύοντας το υψηλό επίπεδο προετοιμασίας και την ουσιαστική προσπάθεια που κατέβαλαν σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Κατεβάστε εδώ το business plan της εικονικής μας επιχείρησης.

Υπεύθυνη του προγράμματος «Εικονική Επιχείρηση» στο σχολείο ήταν η καθηγήτρια Οικονομίας κ. Λουκία Σπυράτου.

Θερμές ευχαριστίες εκφράζονται προς τους μέντορες και συνεργάτες που υποστήριξαν την προσπάθεια των μαθητών, τον κ. Γεώργιο Δημητρακόπουλο, Καθηγητή Πληροφορικής και Τεχνητής Νοημοσύνης στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, τον κ. Άγγελο Τσακανίκα, Καθηγητή ΕΜΠ στον τομέα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας, τον κ. Σωτήρη Ράγκο, Διευθυντή Πωλήσεων της εταιρείας Bizerba, την κ. Γεωργία Σταματέλου, Εταίρο στο Τμήμα Φορολογικών Υπηρεσιών της EY Ελλάδος, καθώς και τους ερευνητές Πληροφορικής κ. Άρτεμη Στεφανίδου και κ. Νίκο Μωραΐτη, για τη σημαντική συμβολή τους στην εξέλιξη της εικονικής επιχείρησης.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνονται επίσης στους χορηγούς της ομάδας,
τον κ. Δημήτριο Λαϊνά για την προσφορά των μπλουζών και των μπρελόκ,
και τον κ. Ιωάννη Βέρροιο, για την κάλυψη του κόστους εκτύπωσης των αφισών,
οι οποίοι συνέβαλαν ουσιαστικά στην επιτυχημένη παρουσία των μαθητών στη Μαθητική Εμπορική Έκθεση.

Η ομάδα των Σχολείων μας έχει υποβάλει το Business Plan της εικονικής επιχείρησης BUY AI και αναμένει την αξιολόγηση, από την οποία θα προκύψουν οι ομάδες που θα προκριθούν στον Πανελλαδικό Διαγωνισμό «Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση 2026», που θα διεξαχθεί στις 8 Μαΐου 2026.

Σαρώνοντας το QR code μπορείτε να δείτε προσομοίωση της εφαρμογής BUY AI και να γνωρίσετε τη λειτουργία του ψηφιακού φωνητικού βοηθού

Δράσεις e-Twinning – The Compliment book

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος e-Twinning με τίτλο “Kind Words, Lifelong Skills”, στο οποίο συμμετέχουν μαθητές της Γ’ Γυμνασίου του Α’ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης με διδάσκουσα την κ. Τόνια Αγγελοπούλου, τα παιδιά μας ολοκλήρωσαν διάφορες δράσεις σχετικές με το θέμα του έργου, το οποίο είναι η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της ευγενικής συμπεριφοράς και επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές συμμετείχαν σε δύο διαδικτυακές συναντήσεις με τους συνομηλίκους συμμαθητές τους από την Ουκρανία, κατά τις οποίες εργάστηκαν για την ολοκλήρωση διάφορων δραστηριοτήτων. Συνεργάστηκαν, επίσης, για τη δημιουργία ψηφιακών εικόνων και κομπλιμέντων που μπορούν να ειπωθούν. Επιπλέον, με τη βοήθεια της ψηφιακής εφαρμογής RhumeZone, δημιούργησαν τα δικά τους ποιήματα δουλεύοντας σε ζευγάρια και σε συνεργασία με τα παιδιά της Ουκρανίας. Τα ποιήματα αυτά ενώθηκαν και έγιναν τραγούδι με τη βοήθεια του εργαλείου Suno, το οποίο τραγούδησαν κατά τη διάρκεια του επόμενου online meeting. Τέλος, σχεδίασαν τα δικά τους ψηφιακά παιχνίδια Kahoot, Bamboozle και Edupics, τα οποία και έπαιξαν διαδικτυακά. Όλες οι δράσεις τους συγκεντρώθηκαν και έγιναν ένα ψηφιακό βιβλίο, με τίτλο “The World Compliment Day”, το οποίο μπορείτε να ξεφυλλίσετε στον παρακάτω σύνδεσμο.«THE WORLD COMPLIMENT DAY» – Read stories online. Create books for kids | StoryJumper

Δενδροφύτευση στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus +

Την Παρασκευή 6 Μαρτίου οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου του Α’ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης, που συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+, μαζί με τους φιλοξενούμενους μαθητές από τη Γαλλία, πραγματοποίησαν μια ιδιαίτερα συμβολική δράση δεντροφύτευσης στον χώρο του σχολείου. Συγκεκριμένα, φύτεψαν 14 κυπαρίσσια, στα οποία έδωσαν συμβολικά τα ονόματα των μαθητών – ενός Έλληνα και ενός Γάλλου σε κάθε δέντρο – ως ένδειξη φιλίας, συνεργασίας και κοινής πορείας. Η δράση αυτή είχε έντονο συμβολικό χαρακτήρα, καθώς ανέδειξε τη συνεργασία και τη σύνδεση δύο χωρών, της Ελλάδας και της Γαλλίας, μέσα από τη συμμετοχή τους στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ανταλλαγής μαθητών Erasmus+. Μέσα από τέτοιες κοινές εμπειρίες, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα ο ένας τον πολιτισμό του άλλου, να καλλιεργήσουν πνεύμα αλληλοσεβασμού και να αναπτύξουν δεσμούς φιλίας που ξεπερνούν τα σύνορα. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην έννοια της αειφορίας, η οποία αποτελεί βασική αξία που το σχολείο μας επιδιώκει να καλλιεργεί στους μαθητές. Η δεντροφύτευση δεν ήταν απλώς μια περιβαλλοντική δράση, αλλά μια ουσιαστική εκπαιδευτική εμπειρία που συνδέει τη γνώση με την πράξη. Τα δέντρα που φυτεύτηκαν συμβολίζουν τη φροντίδα για το περιβάλλον, τη διατήρηση των φυσικών πόρων και την ευθύνη που έχουμε όλοι απέναντι στον πλανήτη. Η δράση αυτή συνδέεται άμεσα με το θέμα του φετινού προγράμματος Erasmus+, το οποίο είναι το «Planet». Το πρόγραμμα εστιάζει σε σημαντικές σύγχρονες αξίες, όπως η βιώσιμη ανάπτυξη, η αειφορία, η περιβαλλοντική υπευθυνότητα και η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Πρόκειται για ζητήματα που απασχολούν ολοένα και περισσότερο τη σύγχρονη κοινωνία και αποτελούν βασικές προκλήσεις για τις νέες γενιές. Μέσα από τη συμβολική αυτή δεντροφύτευση, οι μαθητές έστειλαν ένα ισχυρό μήνυμα: ότι ακόμη και μια μικρή πράξη μπορεί να συμβάλει σε μια μεγάλη αλλαγή. Η προστασία του περιβάλλοντος και η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής ξεκινούν από την προσωπική στάση και τη συλλογική δράση. Με πρωτοβουλίες όπως αυτή, οι νέοι μαθαίνουν ότι το μέλλον του πλανήτη βρίσκεται στα χέρια όλων μας και ότι η υπεύθυνη στάση απέναντι στη φύση αποτελεί βασικό στοιχείο της ενεργού πολιτειότητας. Τη δράση της δεντροφύτευσης συντόνισαν ο Διευθυντής του σχολείου κ. Μιχαήλ Καπετανής και η υπεύθυνη του προγράμματος Erasmus+, κ. Μαρία Ραφαέλα Στούπα, καθηγήτρια Αγγλικών, οι οποίοι ενθάρρυναν τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά σε δράσεις που προάγουν τη συνεργασία, την περιβαλλοντική συνείδηση και την αειφόρο σκέψη. Η πρωτοβουλία αυτή άφησε ένα ζωντανό αποτύπωμα στον χώρο του σχολείου, καθώς τα δέντρα που φυτεύτηκαν θα μεγαλώνουν μαζί με τις αναμνήσεις αυτής της κοινής εμπειρίας, υπενθυμίζοντας ότι η συνεργασία των λαών και η φροντίδα για τον πλανήτη αποτελούν θεμέλια για ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο μέλλον.